0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

کاشی کاری

 



کاشی کاری از جمله فرایند های مهم در مرحله نازک کاری است زیرا برای اجرای آن باید از محصولات با کیفیت استفاده کرد،زمان اجرای آن بالا بوده و مجری کار باید با تجربه باشد.
در خانه های مدرن کاشی های سرامیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
کاشی ها به دلیل اینکه از مواد با دوام و سخت ساخته شده اند موجب دوام بیشتر انواع سطوح شده و همچنین باعث طول عمر بیشتر سطوح نیز می شود.
کاشی های سرامیکی از نظر حرارتی، شیمیایی و فیزیکی  و همچنین در برابرضربه،نیرو و... بسیار مقاوم هستند.
قبل از انجام کاشی کاری باید بررسی کرد که کاشی ها حتما سالم باشند، کاشی های لب پر و یا ترک خورده اگر مورد استفاده قرار گیرند باعث می شود که بر اثر ضربه  و یا نیروی خارجی شکسته شوند.
قبل از نصب کاشی ابعاد آن باید به درستی اندازه گیری شود زیرا ممکن است بعضی از کاشی ها دچار نقص از سوی کارخانه باشند یا ابعاد آن ها نا برابر باشد،
بعد از بررسی کاشی ها نوبت به بررسی سایر مصالح مانند سیمان و یا چسب کاشی می رسد.
برای اینکه این عمل با ظرافت و یا مقاومت بیش تری انجام شود باید  برای چسباندن کاشی از مصالح با کیفیت استفاده شود.
همچنین قبل از انجام کاشی کاری باید نواقص سطح مورد نظر نیز برطرف شود، برای از بین بردن نواقص کوچک می توان ضخامت چسب کاشی را تغییر داد اما برای نواقص بزرگ تر باید سطح ابتدا با آستر اضافی پوشانده شود  و بعد کاشی کاری انجام شود.
برای کاشی کاری یک سطح ، کاشی ها مانند تکه های پازل در کنار هم قرار می گیرند که با توجه به اندازه و شکل سطح مورد نظر  شاید نیاز باشد که برش داده شوند.
در آخرین قسمت کاشی کاری دوغاب ریزی انجام می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.
کاشی کار باید با دقت فراوان و مهارت خاصی دوغاب ریزی درز های کاشی را انجام دهد.
مصالح مورد نیاز برای این کار نباید منبسط کننده باشند.
قبل از دوغاب ریزی باید از چفت بودن و نزدیک به هم بودن کاشی ها اطمینان حاصل کرد زیرا دوغاب می تواند بخشی از خلاء احتمالی کار را بپوشاند.
با دوغاب ریزی درزهای بین کاشی ها پر شده و زیبایی کاشی به نمایش در می آید بنابراین زیبایی و دقت در انجام دوغاب ریزی بر زیبایی و تمیزی کاشی کاری تاثیر بگذارد.

 

نوشته فرزاد حسینی ( مدیریت املاک دیار )

09129643798

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید