0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

سرامیک کاری


سرامیک کاری ساختمان و میزان تمیزی کار در زیبایی ساختمان بسیار تاثیر گذار است.
در هنگام نصب سرامیک ابتدا باید سرامیک روی بستری از ملات قرار گیرد سپس با ماله آن را صاف کرد.
در سرامیک کاری  در صورتی که سرامیک ها جدا باشند باید نصب سرامیک با دقت زیاد و به صورت تک تک کنار هم انجام شود که در این صورت سرامیک ها باید به شکل مستطیل،مربع، شش ضلعی و... بوده و سطح مورد نظر کاملا صاف و یک نواخت باشد.
در اجرای سرامیک کاری برای پر کردن بندها میزان پودر سنگ و دوغاب سیمان بستگی به اندازه ی سرامیک ها دارد که برای بند کشی معمولا دوغاب مصرف شده بیشتر از حجم فضای خالی است چون مقداری از دوغاب مصرفی جهت اجرای سرامیک کاری باقی می ماند و نمی شود مجددا استفاده کرد، بنابراین برای سرامیک کاری حجم دوغاب مصرفی با احتساب دور ریز معمولا باید یک لیتر در هر متر مربع باشد.
غالبا سرامیک کاری به دو روش انجام می شود که روش دوغابی و روش چسبی می باشد.
روش چسبی نیز به دو روش چسب پودری و چسب خمیری تقسیم شده و انجام می شود.
چسب پودری از ملات های خشک بر پایه سیمان تشکیل شده که برای نصب سرامیک به این روش 4 لیتر آب در هر استامبولی ریخنه و بعد پودر را به آرامی به آب افزوده و به خوبی آن را ترکیب و مخلوط می کنند و وقتی که به خوبی عمل آمد در پشت سرامیک ها به گونه ای که تمام سطح آن را بپوشاند زده و در مکان مورد نظر نصب می شود.
چسب خمیری نیز از مخلوط انواع مواد شیمیایی تولید شده که به صورت آماده در بازار موجود است که کار مخلوط کردن آن با آب بسیار راحت می باشد.
استفاده از این چسب های خمیری در نصب سرامیک بسیار راحت تر از پودری می باشد، برای این کار ابتدا داخل ظرف چسب را با میکسر دستی خوب هم می زنند تا یک دست شود سپس تمام سطح پشت سرامیک را با چسب پوشانده و در محل مورد نظر نصب می کنند.
در روش دوغابی عمل گونیا کردن بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت گونیا نبودن تیغه چینی موجود، سرامیک کاری نیز ناگونیا خواهد شد.
برای این کار ابتدا ردیف اول سرامیک ها را گونیا کرده و بعد به اندازه طولی و عرضی کار می پردازند تا با هم اندازه باشند، بعد از این کار پشت سرامیک ها را از دوغاب پر کرده وبعد از ابنکه دوغاب نیمه خشک شد ردیف های بعدی را نیز به همین روش انجام می دهند.

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت املاک دیار )

09129492477

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید