0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

گچ کاری

 

 



از مهم ترین مراحل نازک کاری است که به آن سفید کاری نیز می گویند.
گچ کاری هم برای فضاهای داخلی هم فضاهای خارجی کاربرد دارد که در واقع از آن برای ایجاد سطحی صاف و سفید روی ملات گچ و خاک استفاده می شود.
گچ در برابر آتش بسیار مقاوم بوده به همین علت ساختارهای گچی حدودا 2 الی 3 ساعت در برابر حرارت آتش مقاومت دارد، همچنین عایق صوتی خوبی نیز هست.

برای اجرای گچ کاری حتما باید از افراد کار بلد و حرفه ای استفاده شود.
قابل توجه است که قبل از اجرای کار باید دقت داشت که حتما سطح زیرین آن صاف و صیقلی باشد، همچنین باید دقت داشت که رنگ گچ بعد از خشک شدن باید کاملا سفید شود در غیر این صورت اگر سفید نشود به این معنی است که گچ کاری به درستی انجام نشده است.

برای اجرای گچ کاری یک نقطه روی دیوار انتخاب کرده و به عنوان مبدا کار باید در نظر گرفته شود که با ابزاری مانند ماله این نقطه را به صورت صاف ایجاد کرده و با شاقول آن را به پایین منتقل داد، بعد از آن سطحی هم تراز با سطح بالا با گچ ایجاد کرده و در سایر نقاط نیز تراز می شود، سپس ریسمانی بین دو نقطه ایجاد می کنند.
سپس از قسمت بالایی کار را شروع می کنند در  صورتی که از قسمت پایین به بالا انجام شود کار خراب خواهد شد.
برای این کار ماله را با زاویه 45 درجه نسبت به دیوار قرار داده و به آرامی زاویه را تا 10 درجه کم می کنند.
نکته مهم اینکه اگر ماله را مماس با دیوار قرار دهند گچ به آن چسبیده و از دیوار کنده می شود همچنین اگر زاویه را خیلی زیاد کنند خط عمیقی روی دیوار ایجاد شده و گچ از دیوار کنده می شود.
بعد از آن برای از بین بردن رد های جامانده از گچ کاری روی آن ماله کشی یا شمشه کشی انجام می شود.

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت املاک دیار )

09129492477

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید