0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

نگاه کلی به منطقه 22 تهران و سرمایه گذاری در آن

 

 

تهران 22 منطقه دارد که در منطقه 22 و قسمت شمال غربی آن چیتگر قرار گرفته است و از جنوب به بزرگراه حکیم و اتوبان تهران کرج متصل می‌شود. این منطقه دارای دریاچه، مراکز تفریحی توریستی و رستوران است و در این مقاله می‌خواهیم با این منطقه بیشتر آشنا شویم.

رستوران‌‌های منطقه چیتگر

 منطقه 22 تهران دارای رستوران های  معروفی می باشد که در زیر  به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رستوران دفاری

این رستوران در مرکز تجاری بام لند بلوک A و روبروی دریاچه چیتگر قرار گرفته است، صاحب آن اهل بندرعباس است و در رستوران دفاری غذاهای جنوبی مانند انواع ماهی‌‌ها، میگو و کباب بندری سرو می‌شود.

رستوران نوما

این رستوران در پاساژ طوبی قرار گرفته است و غذاهای مدیترانه ای دارد که روزهای چهارشنبه تا جمعه به صورت سلف سرویس از مشتری‌‌های خود پذیرایی می‌کند. همچنین یکی از ویژگی‌‌های این رستوران حساب نکردن هزینه غذای بچه‌‌های زیر 5 سال است.

رستوران چراغان

رستوران چراغان نیز در بام لند در بلوک vip قرار گرفته است و در این رستوران غذاهای ایرانی، مانند قورمه سبزی، استیک و انواع غذاهای دیگر سرو می‌شود..

مراکز تفریحی توریستی چیتگر

این بخش از تهران مراکز تفریحی مناسبی دارد که چند نمونه از آن‌ها را در ادامه نام می‌بریم.

ایران مال

ایران مال در منطقه 22 است و این بازار در مجاورت بزرگراه شهید همت و شهید حکیم قرار دارد. همچنین یک پارکینگ بزرگ و مجهز با ظرفیت 14000 خودرو دارد که از نظر بزرگی پارکینگ در خاورمیانه بی‌نظیر است. این مرکز توریستی و تجاری شامل بخش‌های مختلفی مانند رستوران، کافی شاپ، هتل، مرکز نمایشگاهی، آژانس گردشگری، مجموعه ورزشی و پردیس سینمایی می‌شود.

دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

این دریاچه نیز در شمال غربی تهران انتهای اتوبان همت غرب و در منطقه 22 قرار گرفته است و بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران به شمار می‌رود.

از طرفی محیط بسیار مناسبی برای دوچرخه سواری، پیاده روی، پیک نیک، قایق سواری و شهربازی است. برای رسیدن به این مکان کسانی که وسیله نقلیه ندارند می‌توانند از مترو نیز استفاده کنند که باید سوار یکی از قطارهای صادقیه گلشهر شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید.

پارک جنگلی چیتگر

این پارک نیز در غرب تهران قرار گرفته است و محوطه سرسبزی دارد که شامل پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری برای آقایان و خانم‌‌ها، زمین بازی کودکان، آلاچیق و محل نصب چادر می‌شود.

پیش خرید واحدهای چیتگر

اگر دنبال پیش خرید یک واحد در این منطقه از پروژه‌‌های تعاونی‌ساز هستید، باید در نظر داشته باشید که در  پروژه‌‌های تعاونی‌ساز، طبقه و واحد از قبل مشخص نمی‌شود و نحوه تصمیم‌گیری در این مورد در انتهای کار طبق شرایط از پیش تعیین شده است.

اگر مستقیما با تعاونی سازنده برج قرارداد خرید واحدی را بسته باشید، تعاونی موظف است که آن واحد را با قیمت تمام شده و بدون سود به شما تحویل دهد.

ولی اگر واحدی را از شخصی که قبل از شما از تعاونی خریداری کرده است، بخواهید بخرید باید تحقیقاتی در مورد هزینه‌‌های پرداختی شخص و بدهی شخص به تعاونی به دست آورید که این موارد از تعاونی قابل استعلام است و باید بدانید که مبلغ امتیاز پیش خرید چقدر است.

منظور از امتیاز، سود پولی است که خریدار برای پیش خرید در اختیار صاحب پروژه تعاونی ساز قرار می‌دهد که اگر این پول را در بانک می‌گذاشت در آن فاصله این مقدار سود به عنوان سود بانکی به آن اضافه می‌شد.

 سود پول شما بستگی به خوش حسابی‌تان دارد که به موقع قسط‌‌های پیش خرید را پرداخت کنید، اگر خوش حساب باشید در زمان تحویل واحد سود پول‌تان نیز افزایش می‌یابد.

نکته آخر، فروش پروژه‌‌های تعاونی‌ساز با واریز اولیه و امتیاز شروع می‌شود و پس از پایان کار به شکل متری خرید و فروش خواهد شد.

سرمایه گذاری

اگر بخواهیم واحدی را به دنبال پیش فروش تعاونی‌ساز خریداری کنیم، باید مبلغی را بابت قرارداد ساخت از قبل به آنها بپردازیم.

در حقیقت به این روش سرمایه گذاری کرده‌ایم که معمولا این مبلغ برای طبقات همکف است و بعد از اتمام کار تعاونی مبلغی را با عنوان ضریب طبقات از شما دریافت خواهد کرد.

بنابراین در این پیش فروش پروژه‌‌های تعاونی‌ساز شما یک واریزی اولیه و تعدادی اقساط خواهید داشت.

در پایان فراموش نکنید، منطقه 22 تهران از نظر آب و هوا و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب است و با توجه به پیشرفت و طرح‌‌های پیشرفته برای آینده آن بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

 

نوشته فرزاد حسینی ( مدیریت املاک دیار )

09129643798

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید