0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

انواع سقف در ساختمان سازی


یکی از مهم ترین قسمت های هرخانه پوشش سقف آن است که جلوه ای زیبا به خانه می دهد.
درواقع  در بالاترین سطح یک اتاق یا سازه سقف وجود دارد که در ساختمان های یک طبقه به منظور محافظت ازبرودت، نور آفتاب، برف و باران استفاده می شود  و در ساختمان هایی که طبقات بیشتری دارند علاوه بر اینها به جهت جدا کردن طبقات از هم استفاده می شود. به این صورت که سقف یک طبقه زمین طبقه ی بالایی محسوب می شود.
در مناطق سرد ارتفاع سقف تا کف کم است به این دلیل که آن مکان راحت تر گرم شود، در مناطق گرم نیز  به دلیل جریان داشتن هوا معمولا ارتفاع سقف زیاد است.
سقف ها از تنوع طراحی بالایی برخوردارند، همچنین از جنس های مختلفی ساخته می شوند.


از ویژگی هایی اصلی سقف میتوان به این موارد اشاره کرد:
مقاومت و پایداری، مقاوم در برابر آب و هوا، مقاومت حرارتی در برابر گرما و سرما، دوام قطعات


سقف کاذب:


سقفی است که میتوان آن را بعد از نصب لوله های تاسیساتی اجرا نمود، وزن سبکی دارد و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد، بسیار سریع اجرا می شود و از ایمنی بالایی برخوردار است.

سقف کناف:


این نوع سقف در واقع همان گچ برگ است که درساختمان های جدید بسیار رواج دارد و میتوان گفت نسل جدیدی از گچ است که برای ساخت آن از پنل های پیش ساخته ی گچ استفاده می کنند.  بنابراین به دلیل بالا بودن سرعت و نحوه ی اجرای آن در میان سایر سقف ها محبوبیت بسیاری دارد. بسیار انعطاف پذیر و سبک است و به همین علت فشاری به بنا وارد نمی کند.

سقف کشسان:


این سقف از مدرن ترین نوع سقف کاذب است که جنس آن پارچه ای از جنس PVC می باشد و دارای قابلیت کشسانی است که میتوان با گرمادهی به این پارچه آن را به اندازه ی دلخواه کش داد و بعد روی پروفیل های ویژه نصب کرد.

سقف وافل:


سقفی است با ظاهری بسیار زیبا و شکیل که به دلیل مزایای اقتصادی و فنی آن محبوبیت خاصی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع سقف برای کاهش بار مرده بر روی سازه استفاده می کنند.

سقف دال بتنی:


نوعی سقف است که به طور یکنواخت از مصالح پرکاربرد مانند بتن و فولاد ساخته می شود. از این نوع سقف بیشتر برای سقف طبقات استفاده می کنند که ضخامت آن بین 10 تا 50 سانتی متر می باشد.

سقف تیرچه بلوک:


از رایج ترین سقف ها است که از سه عنصر دال، تیرچه و بلوک تشکیل شده است و دارای انواع مختلفی می باشد. از این نوع سقف بیشتر در ساختمان هایی که اسکلت بتنی دارند استفاده می شود. وزن سبکی دارد و در برابر آتش سوزی مقاوم است.

سقف عرشه فولادی:


این نوع سقف از ورق های گالوانیزه که ذوزنقه ای شکل هستند ایجاد می شود. وزن این نوع سقف ها بسیار کم است و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است.

سقف متحرک:


این نوع سقف ها ورق هایی از جنس پلی کربنات هستند که در اشکال و انواع مختلفی ساخته می شوند. از امنیت بالایی برخوردار هستند(در برابر خطرات مختلف و بلایای طبیعی و...)و به طور کلی سقف هایی که قابلیت باز یا بسته شدن دارند را سقف های متحرک می نامند. این نوع سقف ها را متناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی ساخته اند که در همه ی فصول مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کامپوزیت:


این نوع سقف از ترکیب بتن و فلز ساخته می شوند که مهم ترین جزء تشکیل دهنده ی آن ها آرماتور حرارتی،بتن، تیر فرعی و برشگیر است. در این نوع سقف از یونولیت نیز استفاده می شود.

سقف پیش تنیده:


این نوع سقف در هر پروژه با پروژه های دیگر متفاوت است، به عبارتی هر پروژه به طراحی منحصر به فرد خود نیاز دارد. در این نوع سقف به جای آرماتور های معمولی از تاندون هایی با مقاومت کششی بالا استفاده می شود.

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت املاک دیار )

09129492477

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید