0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

موزاییک پیلوت و حیاط

 



موزاییک ها معمولا از سیمان یا از مخلوط ماسه و سیمان ساخته می شوند که بعضی از انواع آن ها دارای سطحی صاف و صیقلی بوده و بعضی دیگر دارای طرح و شیارهایی می باشند.
چه موزاییک های صاف و چه طرح دار هر دو گزینه ی مناسبی برای استفاده در حیاط می باشند و نسبت به بقیه موزاییک ها از قیمت مناسب تری برخوردارند همچنین مقاومت بالایی دارند.
به طور کلی در ساختمان سازی انجام موزاییک کاری حیاط باید آخرین کاری باشد که صورت می گیرد و باید حتما از افراد با تجربه و کاربلد استفاده شود زیرا اگر سایر کارها مانند سیمان کاری، سنگ کاری و... زودتر انجام شود ممکن است حین کار به موزاییک ها آسیب رسانده و خراب کنند.

برای اجرای موزاییک کاری ابتدا باید زیرسازی انجام شود.
زیر سازی آن شامل صاف و تراز کردن محل اجرای کار و کوبیدن آن و سپس ماسه ریزی یا ملات کاری با استفاده از ماسه و سیمان می باشد.
بعد از انجام زیر سازی و ساخت ملات و ملات ریزی و فرش کردن موزاییک ها نوبت به دوغاب ریزی می رسد که باید طی 12 الی 24 ساعت بعد از اتمام موزاییک کاری انجام  گیرد.
اجرای دوغاب به این صورت است که در یک استانبولی مقداری آب ریخته و 1 پیمانه سیمان را خوب در آب حل کرده سپس 4 پیمانه پورد سنگ به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط شود.
پیش از ریختن دوغاب روی موزاییک ها ابتدا  باید آن ها را خیس کرده سپس دوغاب را ریخته و به وسیله یک طی پلاستیکی روی آن پخش کنید.
پس از ریختن دوغاب مخلوطی از پودر سنگ و پودر خاک را به نسبت مساوی روی بند ها ریخته و به کمک کمچه آن را اجرا کنید.
پس از بندکشی با یک پارچه سطح موزاییک ها را تمیز کرده سپس کل سطح را از ضایعات پاک کنید.

 

نوشته فرزاد حسینی ( مدیریت املاک دیار )

09129643798

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید