0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

واگذاری سهام چیتگر به بازنشستگان ارتش

واگذاری سهام چیتگر به بازنشستگان ارتش

 

 

 

 

بخش وسیعی از برج‌ های منطقه 22 شهرک چیتگر متعلق به تعاونی ارتش است. با توجه به تعدد این پروژه‌ها، تعاونی‌های مربوطه طرحی را با عنوان «طرح توانمند سازی بازنشستگان و کارکنان ارتش» اجرا کرده‌اند که براساس آن کارمندان و بازنشسته‌های ارتش می‌توانند سهام‌های 20 و 50 متری مسکونی را خرید و فروش کنند. اما این‌که پروژه‌های ارتش چیتگر کجا قرار دارد و چگونه می‌تواند سهام چیتگر به بازنشستگان را خرید و فروش انجام داد، نکات مهمی است که در این مطلب به‌طورکامل آن را توضیح داده‌ایم. که در سال 88 تا 92 سهام ها بصورت 33 و 63 به بازار عرضه میشد . که با این سهم ها اعضا داخل پهنه a  بلوک های ارکیده و پامچال و در پهنه b  بلوک های جی و   برج های سری N و سری  D  را انتخاب واحد کردند .

 

 

اسامی سهام چیتگر

 

برای دسترسی به پروژه‌های سهام چیتگر یا اصطلاحاً پروژه سهام توانمند سازی ارتش کافی است از اتوبان همت به سمت دریاچه خلیج‌‌فارس بروید و در موقعیت غربی دریاچه قرار گیرد. این پروژه که در جنوب ایران مال  و باغ ملی گیاهشناسی واقع شده با نام پهنه d یا نارنجستان شناخته می‌شود. البته این پروژه ارتش چیتگر به راحتی به بزرگراه‌های اصلی دیگر مانند خرازی، همت، آزادگان،  لشکری، فتح و اتوبان تهران-شمال دسترسی مستقیم نیز دارد.

 

در واقع پهنه d را می‌توان نزدیک‌ترین پروژه به باغ ملی گیاهشناسی  دانست. این در حالی است که برج های ارتش چیتگر دارای ویو بسیار عالی و بدون مشرف هستند که از جنوب ویو و چشم انداز باغ ملی گیاهشناسی را دارد  که شمال شرق ان را ایرانمال ویو دارد .

 

 

پهنه d شامل : 22 برج واقع در بلوک هایی بنام کوهسار  ،ساحل  ، چشمه سار ، باران، دریا ، ابشار ، نور ، سایه واقع در شمال باغ گیاهشناسی میباشد. 

 

برخی از امکانات رفاهی برج های پهنه d عبارتند از:

 

-  سالن ورزشی، کتابخانه، کافی‌شاپ و...

- لابی با ارتفاع سقف‌های هتلینگ همراه با  سالن اجتماعات

- 6 لاین آسانسور

- سیستم اطفاء حریق و سیستم امنیتی هوشمند همراه با لابی‌من و نگهبانی 24 ساعته

- فضای سبز اختصاصی برای برج‌ها همراه با روف گاردن

- پنجره‌های دو جداره و سازه‌های فلزی مقاوم در برابر زلزله 8 ریشتری

- استفاده از متریال درجه یک برای ساخت پروژه

- و...

 

 

 نحو دریافت سهام

 

تعاونی ارتش با هدف تأمین نیازمندی‌های پرسنل در ابعاد آماده‌سازی پروژه های پهنه  دی و ارائه وام در  نیمه پایانی سال 80 آغاز کرد. اجرای طرح توانمند سازی ارتش برای ثبت‌نام سهام و خرید واحد در سال‌های 88-89 اجرایی شد که تا سال 1398 عضوگیری این طراح ادامه داشت.

براساس این طرح کارکنان ارتش می‌توانند با توجه به میزان سابقه و خدمت خود برای خرید واحدها استفاده کنند. علاوه بر این در این طرح کلیه پرسنل خریدار سهام چیتگر می‌توانند از وام نیز استفاده کنند و اقساط آن نیز به‌صورت ماهیانه از حقوق‌شان کسر شود.

 

شرایط دریافت وام شامل سهام‌های بالاتر از 30 متری است و سهام‌های 30 متری مشمول دریافت وام نمی‌شوند. این در حالی است که اگر کارکنان و بازنشستگان  از همان سال‌های شروع این طرح اقدام به خرید کرده باشند می‌توانند، از شرایط ویژه و تسهیلات نیز بهره‌مند شوند.

برای خرید سهام در پهنهd و استفاده از طرح توانمندسازی ارتش، افراد باید سهام‌های 20 الی 50 متری را خریداری کنند. سپس با توجه به نوع سهام می‌توانند متراژ موردنظر را انتخاب و خریداری کنند. برای خرید یکی از واحدهای پروژه نارنجستان افراد باید 2 سهم 50 متری را حتماً خریداری کرده باشند.

این در حالی است که سهام چیتگر طرح توانمند سازی ارتش در بازار آزاد قابل خرید و فروش است و شرایط آن از طریق بنیاد تعاونی ارتش قابل پیگیری خواهد بود.

 

 

سهام بازنشستگان ارتش

 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم سهام چیتگر طرح توانمندسازی ارتش براساس سابقه‌ی خدمات و سنوات کارکنان و پرسنل ارتش محاسبه می‌شود. براساس این طرح اعضای ارتش که 17 تا 30 سال سابقه خدمت و سنوات دارند، برای ثبت‌نام در این پروژه از اولویت بالایی برخوردار هستند. بنابراین بازنشستگان ارتش برای بهره‌مندی این سهام نسبت به دیگر کارکنان از اولویت‌ بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

 

نحوه دریافت سهام 20 و 50 متری ارتش چیتگر

 

برای دریافت سهام 20 و 50 متری ارتش چیتگر باید کارکنانی که دارای سابقه‌ خدمت 15 سال به بالا هستند، ابتدا پذیره‌نویسی انجام دهند. البته مرحله‌ی پذیره‌نویسی سهام چیتگر در سال 99 به پایان رسیده است. همچنین از ابتدای سال 1400 انتخاب واحدها برای اعضای سهام انجام گرفته است.

مرحله‌ی بعد از پذیره‌نویسی واریز مبلغ اولیه است که با توجه به زمان انتخاب واحدها، بیشتر خریداران ،پرداخت اولیه را نیز انجام داده‌اند. مبلغ اولیه برای سهام 20 متری 100 ملیون تومان و برای سهام 50 متری 250میلیون تومان وام حکمت است ( برای اعضای ارتش ). پس از واریز مبلغ اولیه حق امتیاز به دارنده سهام پرداخت می‌شود. وام حکمت تنها متعلق به کارکنان و بازنشستگان ارتش است که در صورت واگذاری سهام به افراد غیرنظامی، وام باید توسط خریدار تسویه شود.

 

 

خرید و فروش سهام بازنشستگی ارتش

 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم خرید و فروش سهام بازنشستگی ارتش به افراد غیرنظامی و عادی امکان‌پذیر است. برای انجام این کار کافی است که مراحل انتقال امتیاز سهام را انجام دهید. ابتدا باید با فروشنده به دفترخانه رسمی مراجعه کنید و یک وکالت‌نامه رسمی و بلاعزل دریافت کنید. سپس وکالت‌نامه را به دفتر بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ببرید تا مراحل انتقال مالکیت انجام شود. در مرحله‌ پایانی سند معامله را همراه با دفترچه عضویت در تعاونی دریافت خواهید کرد. این در حالی است که زمان تحویل پروژه ارتش چیتگر از زمان گودبرداری 48 ماه در نظر گرفته شده است.

همچنین علاوه بر اقساط پروژه، هزینه‌های مربوط به پارکینگ، انباری و مشاعات پس از تحویل پروژه براساس تصمیم اعضای پروژه و هیات مدیره تعاونی محاسبه خواهد شد.

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید