0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک - دیار22

خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک

 

 

خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک چیست؟ بدون شک  اهمیت مشاوره برای اقداماتی همانند معاملات ملکی و خرید انتخابی بسیار بالاست. چرا که افراد به ‌منظور سرمایه‌گذاری و خرید ملک باید حتماً به دفتر املاک مراجعه نموده و با در نظر داشتن اولویت‌های فردی خود و همچنین توجه به شرایط اقتصادی، بتوانند بهترین گزینه ها را که توسط مشاورین توصیه می‌شود، انتخاب کرده و جهت معامله اقدام کنند. جهت سرمایه گذاری در پروژه ستین، لطفا به سایت دیار22 مراجعه کنید.

علاوه‌بر این موارد مشاوران املاک برای مبحث حقوق و بسیاری از موارد دیگر نیز می‌توانند بسیار مفید واقع شده و شما را از تمامی جوانب مطلع کنند تا شما بتوانید بهترین اقدام را در معاملات ملکی داشت باشید. اما متأسفانه به ‌وفور در بازار مسکن با انجام معاملات خارج از دفتر ملکی را مشاهده می‌کنیم که این کار می‌تواند مشکلات متعددی را به‌همراه داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا درمورد خطرات و عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک صحبت کنیم.

 

مهم ترین خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک


 شاید تصور کنید که می‌توانید با عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک و حذف پرداخت حق کمیسیون تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. اما این تصور کاملاً اشتباه است. جهت سرمایه گذاری در پروژه شهید خرازی لطفا کلیک کنید.

چرا که این کار علاوه‌بر این‌که در کاهش هزینه‌ها به شما کمک نمی‌کند، می‌تواند دردسرهای زیادی را در پی داشته و خسارت و متعدد را روی دست شما بگذارد. مهم‌ترین خطرات عقد قرارداد و بیرون از دفتر املاک عبارت‌اند از:


 عدم پیگیری قرارداد


 هنگامی‌که توافق بین ۲ نفر روی یک نتیجه خاص صورت می‌گیرد و سپس نوشته می‌شود، اگر در قالب مبایعه ‌نامه یا اجاره‌ نامه باشد علم در آن قرارداد تمامی جوانب حقوقی لازم به شکل پیش‌فرض قید می‌شود و تنها مشخصات و د.  طرف در معامله در آن درج خواهد شد. اما اگر این قرارداد خارج از چارچوب بین ۲ نفر به شکل توافقی تنظیم شود، از نظر حقوقی هیچ‌گونه ارزشی نداشته و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی هر یک از طرفین نمی‌توانند مراحل قانونی را برای پیگیری آن، طی کنند.

 

بیشتر بخوانید : امکانات و امتیازهای پروژه نیکان

 


 وجود خطا در نگارش قرارداد


 در دفتر دفترهای املاک یک نفر به‌ عنوان مدیر قرارداد بوده که تمامی قراردادهای ملکی را به شکل کاملاً صحیح نگارش می‌کند. درواقع این فرد به ‌طور تخصصی در این حوزه آموزش دیده و تمامی جوانب را حقوقی را در قرارداد در نظر می‌گیرد. همچنین به آن‌ها و تمامی موارد لازم را به طرفین معامله یا یادآوری می‌کند. این در حالی است که اگر به ‌جای مدیر قرارداد توافق بین ۲ نفر به‌ صورت عادی درج شود، قطعاً ممکن است خیلی از موارد تعهدات در قرارداد مکتوب نشده و مشکلات حقوقی متعددی رخ دهد.


 نا آگاهی نسبت به تصفیه ‌حساب و مراحل کار 


معاملاتی نقل‌ و انتقال ملک در هر نوعی از لحاظ قانونی روال خاصی دارد که باید به شکل صحیح و کاملاً به ‌ترتیب صورت گیرد تا پیش سند یک ملک خاص از فروشنده به نام خریدار منتقل شود.

فرض کنید که اگر کمک ۱ مشاور یا راهنما استفاده نکنید یا یکی از مراحل جا بیندازید، به ‌طور مثال در دفترخانه‌ها به‌طور معمول در زمان وکالت پیشنهاد می‌شود که علاوه‌بر وکالت نامه محضری، یک سند اقرارنامه محضری نیست داشته باشد، تا پس‌از فوت فروشنده هیچ‌گونه ادعایی برای ورثه وجود نداشته و این مورد معمولاً در عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک مورد توجه قرار نگرفته و ممکن است که دردسرهای زیادی را به‌ همراه داشته باشد.

بنابراین یکی دیگر از خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک ناآگاهی از تصفیه حساب و انجام مراحل نقل ‌و انتقال ملک است.

 

خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک


 

املاک در حال ساخت و یا پیش ‌فروش


 علاوه‌بر تمام مشکلاتی که ذکر کردیم، یکی دیگر از خطرات عقد قرارداد بدون مراجعه به مشاور املاک این بوده که زمانی‌ که شما قصد دارید و یک واحد از پروژه درحال ساخت را خریداری کرده و به‌ اصطلاح پیش خرید کنید، باید حتماً و فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید تصور کنید. در حقیقت تصور این ‌که بتوان بدون دریافت کمک از یک مشاور و پیش خرید املاک درحال ساخت را به‌راحتی انجام داد تا حدودی و غیرممکن است. زیرا که قراردادهای پیش ‌خرید متشکل از آیتم‌های متعددی بود که باید تمامی آن‌ها را در نظر گرفته و در مورد آن‌ها تحقیقات لازم را انجام داد.


سخن پایانی


 ما در این مطلب به‌ طورکلی درمورد خطرات عقد قرارداد بیرون از دفتر املاک توضیحاتی را بیان کردیم. همون‌طور که متوجه شدید عدم دریافت مشاوره از افراد متخصص و مراجعه نکردن به دفتر املاک دردسرهای حقوقی زیادی را به‌ دنبال خواهد داشت. بنابراین هرگز نسبت‌به این موضوع بی‌توجه نبوده و برای خرید یا پیش خرید هر نوع ملکی حتماً به مشاوران متخصص  دیار22 مراجعه کنید.
 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید