0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

تکنولوژی های معروف و جدید ساختمان سازی در جهان


امروزه روش های ساخت و ساز ساختمان ها به طور چشمگیری پیشرفت کرده اند  و  فناوری های نوآرانه ای  برای بهینه سازی شاخص های کیفی ساختمان ها اعمال شده است که این امر مزایای قابل توجهی دارد که  از جمله می توان به این امر اشاره کرد که می توانند زمان ساخت و ساز را به حداقل برسانند و هزینه های ساختمانی را نیز کاهش دهند.


در اینجا به انواع این تکنیک ها می پردازیم:

 



-حجم ساختاری سه بعدی:


با استفاده از این تکنولوژی ساختار مدولار واحدهای سه بعدی در تنظیمات کارخانه کنترل می شود و با استفاده از روش های ساخت وساز ، مصالح ساختمانی تولید می شوند.

-ماشینی سازی یا  خودکار سازی:


این تکنیک به عنوان یکی از تکنولوژی های مدرن و درحال پیشرفت در صنعت ساخت و ساز گستره ی وسیعی را پوشش می دهد.
استفاده از حسگرهای اینترنت اشیا  یکی از تکنیک هایی است که همگانی شده و داده ها را پردازش می کند که نمونه ای از ماشینی سازی صنعت ساخت و ساز است که در آن از ربات ها و ماشین ها استفاده می کنند.


-تکنولوژی نوین پهباد ها:

 


این تکنیک یکی از تازه واردها به صنعت ساخت و ساز است.
پهبادها با کارکرد خود می توانند شیوه ی اجرای پروژه های ساختمانی را کاملا تغییر دهند، که امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی بزرگ به کار گرفته می شوند و پتانسیل های خود را به منظور کاهش نیروهای انسانی  و محدود کردن بسیاری از خطاهای انسانی و افزایش ایمنی در کارگاه های ساختمانی نشان داده اند. همچنین در این تکنیک زمان اجرای خدمات نیز بسیار کاهش می یابد.


-تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده:


واقعیت های مجازی و افزوده تاثیر به سزایی در قوه ی تخیل و استفاده از آن در صنعت ساختمانی  دارد،
تفاوت بسیار بالایی میان این دو واقعیت وجود دارد، واقعیت افزوده یک تصویر خلق شده توسط کامپیوتر است که در دنیای واقعی در جلوی دید کاربر قرار می گیرد، واقعیت مجازی هم سعی دارد که محیط های شبیه سازی شده را جایگزین دنیای واقعی کند.این دو تکنیک ساختمانی می توانند به آشکار سازی و تشخیص خطاهای طراحی و مختصات کمک کنند.


-تکنولوژی نوین ابر:


پردازش ابری با توجه به قابلیت های نوینی که ارائه کرده، توانسته با سرعت بالایی جای پای خود را در صنعت ساخت و ساز باز کند.
این تکنولوژی نوین به شرکت ها و سازمان های ساختمانی این امکان را می دهد که مدل های عملیاتی خود را به شیوه ی مناسب تری تغییر مقیاس دهند و با شرایط بازار هماهنگ شوند.


-تکنولوژی نوین هوش مصنوعی:


این تکنیک هم مانند واقعیت های مجازی کاربرهای جدیدی را به صنعت ساختمانی اضافه  کرده است.
استفاده از هوش مصنوعی به رباط هایی مانند کامیون های بدون سرنشین محدود نمی شود بلکه اشاره به الگوریتم هایی دارد که پتانسیل مورد نیاز برای بهینه سازی برنامه ی زمانی و کاری پروژه و ... را دارد.


-سازه های مدولار:

 


این تکنولوژی نوین در صنعت ساختمان تا حدودی شبیه به پرینت سه بعدی می باشد و پیشینه ی آن  به چند سال قبل بازمی گردد.
سازه های پیش ساخته با توجه به اینکه کیفیت پایدار و ساخت و ساز سریع را ممکن می کند در بسیاری از پروژه ها در مقیاس های مختلف به کار گرفته می شود.


-پوشیدنی ها:


تکنیک نوین پوشیدنی یا قابل حمل به حوزه های الکترونیکی محدود نشده است و چند سالی است به صنعت ساخت و ساز وارد شده است.
این گجت ها قادر به گردآوری و تحلیل داده های بسیاری هستند که  در سنجش و بهبود استاندارد های بهداشت و ایمنی در امور ساختمانی بسیار به کار می آیند.


-بتن های خود ترمیم شونده:

 


ترک های ایجاد شده در ساختمان ها و خرابی ایجاد شده در آنها باعث نگرانی های زیادی برای مالکان و متقاضیان آنها می شود.
با این وجود بتن های خود ترمیم شونده به عنوان تکنولوژی نوینی در صنعت ساختمان که همواره در حال تکامل هستند به عنوان ابزاری برای رفع این نگرانی ها تعریف می شوند.

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت املاک دیار )

09129492477

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید