0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

با دیار 22 آسوده خاطر ملک بخرید

شهرک چیتگر

(شهرک امام رضا)

اخبار ، مقالات مسکن

موقعیت شهرک چیتگر (شهرک امام رضا)


شهرک مسکونی چیتگر که جزو یکی از شهرک های برتر از برج های چیتگر می باشد، در منطقه امام رضا قرار دارد و پیشتر به آن شهرک امام رضا می گفتند. در شمال این شهرک، ادامه اتوبان همت یا همان شهید خرازی مشاهده می شود. در شرق آن، بلوار ایران خودرو و در غرب آن، بلوار پژوهش قرار دارد. جنوب این شهرک ادامه اتوبان حکیم یا همان شهید همدانی است. شهرک مسکونی چیتگر (شهرک امام رضا) در مجموع از ۲۰ هزار واحد تشکیل شده و مساحتی در حدود 180 هکتار دارد. طرح توانمندسازی شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) با هدف خانه دار شدن قشر بیشتری از مردم صورت گرفته است.
این شهرک نزدیک به پارک جنگلی چیتگر و همچنین باغ ملی گیاهشناسی است. از دیگر اماکن نزدیک به این شهرک، می توان به پروژه هزار و یک شب اشاره کرد که یک مجتمع توریستی تفریحی است و در آن شهربازی نیز دیده می شود. ایرانمال نیز یکی از مراکزی است که در نزدیکی شهرک چیتگر واقع شده است.

شرایط آب و هوایی شهرک چیتگر


همانطور که گفته شد، این شهرک در نزدیکی پارک جنگلی و دریاچه قرار دارد که همین موضوع باعث تعدیل آب و هوای شهرک چیتگر شده است. این تصفیه آب و هوایی سبب شده است تا این منطقه
به مراتب هوای تمیز تری نسبت به دیگر مناطق تهران داشته باشد.




سرمایه گذاری در شهرک امام رضا

امروزه به علت افزایش برج سازی در این شهرک، سرمایه گذاری بر روی آن شدت بیشتری یافته است. لازم به ذکر است که شهرک مسکونی چیتگر (شهرک امام رضا) یکی از سه شهرک برتر املاک منطقه 22 است. از نقاط برتری سرمایه گذاری بر روی این شهرک این است که یک فاز آن به طور کامل تحویل داده شده است و این موضوع سبب می شود تا بتوانید اعتماد و اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشید. به طور کلی، این شهرک از پهنه D ،C ،B ،A و E تشکیل شده است که در ادامه مقاله به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت.

پهنه A یا بوستان

اولین پهنه که به توضیح آن خواهیم پرداخت، پهنه A چیتگر است که با نام بوستان نیز شناخته می شود. این پهنه در جنوب شرقی شهرک چیتگر جای گرفته است و تنها هزار و صد متر با دریاچه
چیتگر فاصله دارد. یکی از پهنه های خوش آب و هواست و بسیار آرام و ساکت است. پهنه بوستان مساحتی در حدود ۱۴۴ هزار متر مربع دارد و 21 برج در آن قرار گرفته است که بسیاری از این برجها به مرحله بهره برداری رسیده اند. بلوکهای پهنه A شهرک چیتگر، شامل بلوک پامچال و ارکیده است. اگر به دنبال زندگی و یا سرمایه گذاری در این پهنه هستید لازم است بدانید که واحدها در پهنه بوستان از متراژ 62 تا 150 مترمربع هستند و چشم انداز برخی از واحدهای آن باغ ملی گیاهشناسی، دریاچه چیتگر و یا پارک جنگلی چیتگر است. انباری اختصاصی برای هر واحد تعبیه شده است و سالن ورزشی و سالن اجتماعات نیز در هر برج قرار دارد. در طبقه همکف اغلب برجها، واحدهای تجاری قرار دارند.
از نظر سازه ساختمانی، ساختمانهای پهنه بوستان، اسکلت فلزی به شکل پیچ و مهره دارند و نمای آنها از جنس سرامیک پرسلان است. دیوارها نیز به کمک استفاده از کناف نسوز می توانند عایقی برای حرارت و صدا باشند. شیشه واحدهای پهنه A شهرک چیتگر دوجداره است تا به شکل عایق عمل کند.
کف واحدها سرامیک است و موتورخانه مرکزی و سیستم تهویه مطبوع دارد.
این پهنه توسط تعاونی های مختلف ارتش توسعه یافته است و به عبارتی آنها سازنده شهرک چیتگر یا همان شهرک امام رضا هستند. به علت تحویل سر موعد و کیفیت بالا، افراد زیادی مایل اند در این بخش از شهرک مسکونی چیتگر سرمایه گذاری کنند.


پهنه B یا سروستان شهرک امام رضا


پهنه B که با نام سروستان نیز شناخته می شود، به معماری پروانه شکلی که دارد مشهور است .مکان قرارگیری این پهنه، در بخش غربی شهرک مسکونی چیتگر و در کنار بلوار پژوهش است. همانطورکه قبل تر گفته شد، وقتی به برجهای پهنه B چیتگر از بالا نگاه کنیم، شبیه به پروانه یا علامت بینهایت هستند.
بالهای پروانه یا دو طرف علامت بینهایت، به شکل شرقی غربی قرار گرفته اند. واحدهای پهنه سروستان از 86 تا 360 متر مربع هستند و 16 برج در این پهنه قرار دارد که هر برج 30 تا 43 طبقه دارد.

در ذیل تصویری از نقشه پهنه سروستان مشاهده می کنید که معماری پروانه ای گفته شده نیز در آن مشخص است.
در رابطه با مزایای این پهنه می توان به نورگیر بودن واحدها که به علت معماری خاص شهرک به شکل پروانه ای است، اشاره کرد. همین طراحی سبب شده تا واحدها نسبت به هم حداقل دید را داشته باشند.
لازم به ذکر است که چشم انداز واحدهای زیادی از این پهنه، به پارک هزار و یک شب است. به ازای هر واحد مسکونی در این بخش از شهرک چیتگر یا شهرک امام رضا، 40 متر مربع فضای باز در نظر گرفته شده است.
سازه های ساختمانی بلوک B نیز مثل پهنه A ( بوستان ) شهرک چیتگر، اسکلت فلزی به شکل پیچ و مهره دارند. گفته می شود که برج های این پهنه می توانند تا 11 ریشتر زلزله را تحمل کنند.
در پهنه B، در بلوکهای G، برج های G1 و G3 به شکل آزاد فروش است و در قرارداد آنها جریمه دیرکرد ذکر شده است و برج های G4 ،G2 به صورت سهامی انتخاب واحد می شوند که انتخاب واحد آنها به پایان رسیده است. لازم به ذکر است که معروفترین برج این پهنه، برج B1 است که با نام برج الماس نیز معروف است. این برج برای کارکنان حفاظت اطلاعات ارتش است.
بلوک N در پهنه سروستان قرار دارد و هر بلوک دارای 21 طبقه مسکونی، چند طبقه پارکینگ و انباری است. همه این برج ها لابی دارند و وجه تمایزشان با دیگر بلوک ها، نحوه ساخت آنها است که به صورت منحنی شکل است.



پهنه C یا نارنجستان

پهنه C که با نام نارنجستان نیز شناخته می شود برای تعاونی کارمندان نیروی دریایی، نیروی زمینی و نیروی هوایی ارتش است. در این فضا 8 برج قرار دارد که تمامی آنها هنوز در حال ساخت اند.
موقعیت مکانی پهنه نارنجستان در نزدیکی باغ موزه گیاه شناسی است و به همین خاطر چشم انداز بسیاری از واحدهای پهنه نارنجستان رو به باغ موزه گیاه شناسی است. نزدیکی به این موزه سبب شده است تا آب و هوای شهرک چیتگر یا همان شهرک امام رضا تعدیل شود.
در این پهنه واحدها 93 تا 135 متری است و در مجموع به سه شکل 93 متری، 110 متری و
135 متری دیده می شوند. این واحدها یک تا سه اتاق دارند. تمامی برج ها دارای سالن ورزشی و سالن اجتماعات، لابی و سیستم دوربین مداربسته هستند. جاروبرقی مرکزی، خشکشویی و همچنین سیستم شوتینگ زباله نیز در این برج ها دیده می شود. تمامی واحدهای پهنه C شهرک چیتگر انباری اختصاصی، پارکینگ اختصاصی و همچنین بالکن دارند.
تعاونی مسکن برج نیروی هوایی ارتش در دو بلوک H2 و B6 قرار دارد. هر دوی این بلوک ها در حال ساخت هستند و با نام بلوک خلبانان شناخته می شوند. واحدهای بلوک H2 تقریبا تا طبقه 29 اسکلت گذاری شده اند. تعاونی مسکن برج پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش نیز در دو بلوک C و H هستند و متراژ واحدهای آنها 75 تا 190 متر مربع است. در این بلوک ها چیزی در حدود 1800 متر واحد تجاری نیز در نظر گرفته شده است .در پهنه C بخشی متعلق به تعاونی مسکن برج نیروی زمینی ارتش است که در این بخش چهار برج که به برج های چهارگانه معروف اند، در دست ساخت است. اکنون دو برج اول و دوم در مرحله دیوارچینی و برج سوم در مرحله اجرای اسکلت است. اسکلت گذاری برج سوم تا طبقه دوازدهم انجام شده است.
یکی از معروف ترین برج های پهنه نارنجستان برج مرجان است که این برج متعلق به تعاونی مسکن نیروی دریایی ارتش است. برج مرجان یک برج بسیار شیک 42 طبقه ای است که واحدهای آن 80 ،105 ، 120، 130 و 150 متری هستند.
در شکل زیر محل قرار گیری هر یک از برج های گفته شده در پهنه E چیتگر یا همان پهنه نارنجستان قابل مشاهده است.

پهنه D شهرک امام رضا چیتگر

این پهنه در اسفند ماه 1399 موفق به کسب مجوزهای لازم جهت گود برداری شده است. علت این تاخیر در کسب مجوز به جهت آن است که این برج در کنار باغ موزه ملی گیاه شناسی قرار دارد و این امر سبب شد تا بررسی کنند که آیا ساخت این واحدها ممکن است به گیاهان موجود در این باغ موزه آسیب برساند یا خیر. هم اکنون نقشه برداری و خاکبرداری اولیه صورت گرفته و تجهیزات کارگاهی نیز به پهنه D منتقل شده است .آنطور که به نظر می رسد قرار است در این بخش از شهرک مسکونی چیتگر 4 برج ساخته شود و در بخش جنوبی آن نیز یک مجتمع تجاری ساخته شود.
پهنه D در شرق بلوار پژوهش و جنوب شهید همدانی است و همانطور که پیشتر گفته شد، از بخش جنوبی در کنار باغ موزه ملی گیاه شناسی است. دسترسی به این پهنه از طریق بزرگراه شهید همدانی و
اتوبان تهران به کرج ممکن است.


پهنه E شهرک چیتگر


این پهنه به شکل سهام 20 متری چیتگر و سهام 50 متری چیتگر خریداری می شود و این موضوع برای کارکنان ارتشی است که سنوات بالای 15 سال دارند و تنها از این افراد می توان امتیاز خرید. به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی و آب و هوایی و در حال توسعه بودن، این پهنه می تواند بسیار برای سرمایه گذاری مناسب باشد. چرا که با توسعه روز افزون این شهرک، سرمایه شما چند برابر خواهد شد.

دسترسی به شهرک چیتگر (شهرک امام رضا)


همانطور که پیشتر گفته شد این شهرک با اتوبان های مهمی در ارتباط است. برای دسترسی به بخش شمالی شهرک می توان از ادامه اتوبان همت یا همان شهید خرازی استفاده کرد. اگر قصد ورود به شهرک از بخش جنوبی را دارید نیز می توان از ادامه اتوبان حکیم یا شهید همدانی استفاده کرد. به دلیل نزدیکی این شهرک با دو اتوبان اصلی همت و حکیم، می توان گفت که دسترسی آن به بهترین شکل ممکن است.
همچنین نزدیکی با بزرگراه آزادگان و اتوبان تهران-کرج به بهتر شدن دسترسی کمک کرده است.
در ادامه به بررسی فاصله این شهرک با نقاط کلیدی تهران خواهیم پرداخت.
نزدیکترین ایستگاه مترو برای ساکنین شهرک مسکونی چیتگر هم اکنون مترو ایران خودرو است که در
خط 5 مترو یعنی خط تهران به کرج، بین ایستگاه چیتگر و وردآورد واقع شده است.
شهرک مسکونی چیتگر با نقاط کلیدی تهران چقدر فاصله دارد ؟
فاصله شهرک تا مرکز شهر فقط 22 کیلومتر است و همانطور که گفته شد دسترسی آسانی هم دارد.
فاصله شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) تا فرودگاه مهرآباد 13 کیلومتر و تا فرودگاه امام خمینی تنها 38 کیلومتر است و در 9 کیلومتری ورزشگاه آزادی قرار دارد.

امکانات مجتمع مسکونی چیتگر


با توجه به موقعیت جغرافیایی که این شهرک (شهرک اما رضا) در آن واقع شده است می‌توان گفت یکی از بهترین دسترسی ها را به امکانات رفاهی و تفریحی داراست. در ادامه به بررسی برخی از این امکانات خواهیم پرداخت.

مجتمع توریستی تفریحی هزار و یک شب

گفته می شود شهربازی این مجتمع، بزرگترین شهربازی خاورمیانه است. این مرکز دارای فضای سبز نیز هست.

• بازار بزرگ ایرانمال

ایرانمال و شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) بسیار به هم نزدیک اند. این مرکز یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است که کاربری تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی دارد.

• دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا همان دریاچه شهدای خلیج فارس، در نزدیکی شهرک مسکونی چیتگر قرار دارد.
حضور این دریاچه در نزدیکی شهرک باعث تعدیل آب و هوا و پاک شدن هوا شده است. دریاچه چیتگر مساحتی در حدود 130 هکتار دارد و در اطراف آن 120 هکتار به ساخت مجموعه های تفریحی اختصاص داده شده است.

• مجتمع خرید بام لند

مرکز خرید بام لند با بیش از 140 فروشگاه فعال می تواند مرکزی مناسب برای تفریح باشد. این مرکز فاصله بسیار کمی با بخش های شرقی شهرک مسکونی چیتگر دارد.

• پارک جنگلی چیتگر

پار ک جنگلی چیتگر 950 هکتار مساحت دارد و با بافت سرسبز خود بزرگترین پارک جنگلی موجود در استان تهران است. درختان این پارک سبب تصفیه هوا می شوند و به دلیل آن که شهرک مسکونی چیتگر بسیار به این پارک نزدیک است، هوای پاک و مساعدی دارد.

• باغ موزه گیاه شناسی ایران
این باغ که توسط موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع نگهداری می شود، مساحتی در حدود 145 هکتار دارد. چشم انداز برخی از واحدهای موجود در شهرک چیتگر این باغ موزه است. در باغ گیاه شناسی ملی ایران گونه هایی از اقلیم هیرکانی، اقلیم البرز، اقلیم زاگرس، اقلیم هیمالیا ،اقلیم قفقاز و آسیای میانه و همچنین آمریکا قابل مشاهده است.

مشاور تخصصی شما
سمانه هراتیان

رضایت ما در کمک به انتخاب صحیح شما عزیزان می باشد
​​​​​​​09129492477

شهرک چیتگر
سئوالات و نظرات خود را با ما از طریق پر کردن فرم در میان بگذارید (کلیک کنید)

منظره عالی

مجموعه آبی

​دوبلکس

منظره عالی

منطقه 22 تهران، شهرک مروارید شهر

برای پیش خرید ملک اینجا کلیک کنید.

توضیحات ملک

سبد خرید