0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

انواع پنجره به کار رفته در ساختمان سازی

پنجره در ساختمان سازی

 

 

در ابتدا و در سالهای آغازین ساخت خانه ها یکی از مهمترین نیازهایی  که بشریت در محفل پر از آرامش خود حس می کرد داشتن  نور و تهویه هوای مناسب بود . سالها گذشت ...  بشر با ایجاد پنجره در خانه این نیاز اساسی را برطرف کرد اما مشکلی که ایجاد شد خطرات طبیعی و غیر طبیعی بود که وجود داشت . این امر و برطرف کردن این مشکلات ،فقط با پیشرفت تکنولوژی میسر بود.با پیش رفت این تکنولوژی ورود نور به داخل بنا با کیفیت بهتری میسر شد .با پیشرفت علم و گسترش هنر و معماری ،پنجرها علاوه بر برطرف کردن نیاز بشر ،حس زیبایی شناسی را  هم در ما زنده  کرد.فاکتور امنیت ،ضخامت پنجرها . حفاظ های سنگی، چوبی و... بحث هایی بود که در صنعت پنجره سازی مطرح شد. در سال ۲۰۲۰هستیم  به شکل فوق العاده ای تغییر صنعت پنجره سازی ملموس است.
هم از نظر معماری هم از نظر ایمنی به پیشرفت فوق العاده ای دست یافته شده است . بسته به ارتفاع و اقلیمی که آن بنا در آنجا قرار گرفته . تعداد ،ارتفاع و جنس پنجرها متفاوت می شود .


پارامترهای مهم در بررسی پنجرها


۱.ضریب انتقال حرارت پنجره
ضریب حرارتی پنجره عبارتند از توان حرارتی منتقل شده  از سطح پنجره  با مساحت یک متر مربع .این ضریب تحت تاثیر جنس ، ضخامت ، جنس ضخامت پروفیل و سیستم پنجره دوجداره میباشد.


۲.شاخص خورشیدی پنجره
ضریبی میباشد که مقدار بهره گیری ساختمان از انرژی تابشی را درنظر می گیرد.


۳.ضریب عبوری خورشیدی جدا گذر


۴.تهویه طبیعی هوا از طریق پنجره

 


انواع پنجره در ساختمان


الف_ پنجره چوبی
چوب مهمترین بخش ساخت و ساز در قدیم و تا حال حاضر بشر بوده است .قابل ساخت به صورت دوجداره.محضر زیبایی، عایق در برابر گرد و غبار ،قابل شست وشوی، عایق در برابر نفوذ آب

 


ب_پنجره فلزی (آلومینیومی ، آهنی)
در میان انواع فلزهای موجود ، عناصر آلومینیوم و آهن برای ساخت پنجرها در ساختمان به کار گرفته می شود.


-  پنجره آلومینیومی دارای عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و همچنین سبک و نازک تر میباشد .حمل و نصب راحتری هم دارد.این پنجرها عایق نبوده و عملا گرما رو هدر میدهد پس برای دوجداره کردن مناسب نیستند. آلومینیوم یک فلز است و در برابر خوردگی و زنگ زدگی آسیب پذیر است .

 


- پنجرها ی آهنی ، حسن این پنجرها قابلیت دو جداره کردن آنها و همچنین ارزان تر بودن این پنجرهاست  .عیب این پنجرها این است که قابل درزگیری نمی باشند و به راحتی آب را به ساختمان از طریق درزها راه می دهند.

 


ج_پنجرهای کامپوزیت (فایبرگلاس،upvc)


- پنجرهای کامپوزیت ترکیبی
کامپوزیت ها نتیجه یک ترکیب شیمیایی می باشد که به دو نوع تقسیم می شود

 

 -- پنجره های فایبر گلاس

فایبرگلاس ترکیبی از شیشه با مواد پلیمری است که از پشم‌ شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده  می شود.
مهم ترین ویژگی پنجره فایبر گلاس
وزن سبک
عایق صوتی بسیار بالا
طول عمر و مقاومت بالا
مقاومت در برابر آتش و خوردگی
مقاومت در برابر فشار زلزله
عدم ایجاد صدا
ضریب ایمنی بالا در برابر سرقت
قابل تولید در رنگ های مختلف

 

 

-- پنجرهای upvc
یک پلیمر ویژه با قابلیت  شست و شوی راحت
صرف جویی در مصرف انرژی
عایق صدا
عایق دما
عایق الکتریسیته
ضد اشتعال و حریق

 

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت داخلی املاک دیار)

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید