0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

آنچه درباره منطقه 22 باید بدانید

 

 

درباره منطقه ۲۲


منطقه ۲۲-غربی ترین منطقه تهران است که در شمال غرب تهران قرار دارد. این منطقه از شرق به شهر تهران می رسد  از شمال به ارتفاعات البرز و روستای وردیج و واریش پایان می یابد و از غرب هم به شهرک مرواریدشهر ،الهیه غرب و وردآورد شمالی ختم می شود از جنوب هم به آزاد راه حکیم و تهران کرج محدود می شود.
مساحت منطقه ۲۲ در حدود ۶۲۰۰ هکتار است که  نسبت به دیگر مناطق تهران دارای بزرگترین فضای سبز ، حدود ۱۳۰۰هکتار می باشد ، شهردار این منطقه آقای علی نوذری پور می باشد.
منطقه ۲۲ به دلیل وسعت و گستردگی جزو بزرگترین  مناطق تهران است .از نظر کارشناسان و مدیران شهرداری به دلیل قرارگرفتن پروژه هایی در سطح کلاس جهانی در منطقه ۲۲،این منطقه در آینده ای نه چندان دور تبدیل به مرکزیت پایتخت و یک منطقه معتبر بین المللی می شود.

 


تاریخچه


محدوده چیتگر و وردآورد شمالی در ابتدا متعلق به خانواده فرمانفرماییان و فیروزگر بوده است و پس از انقلاب این اراضی به اراضی ملی تبدیل شد. در سال ۱۳۷۹ پس از مواجهه مسئولان با مشکلات بزرگی مثل کلانشهر تهران و تامین نیاز های مردم و  برقراری حقوق شهروندی تصمیم گرفته شد برای رهایی از این  مشکلات به دنبال راهی نوین بگردند و آن راه طرح تفضیلی بود تا نیازهای تفریحی فرهنگی ورزشی و هنری شهر تهران تامین شود.

 


دسترسی های منطقه ۲۲ 


یکی از دسترسی های منطقه 22 تهران دسترسی به جدیدترین بزرگراه، که بزرگراه تهران شمال است و در سال ۱۳۹۸ افتتاح گردید ، این بزرگراه منطقه را دگرگون کرده است و هم از نظر قیمت و هم از نظر زندگی و رفاه ساکنین نقش بسزایی داشته است. اتوبان بعدی حکیم و یا همان همدانی می باشد که در انتها از شرق به رسالت ختم می شود.
اتوبان همت یا همان خرازی معروف ترین اتوبان همجوار منطقه ۲۲ می باشد.

 


طرح تفصیلی


 به دلیل قرار گرفتن منطقه 22  در طرح تفصیلی و همچنین به  دلیل اینکه این منطقه قطب گردشگری پایتخت شده است  سازندگان زیادی را ترغیب نموده که پروژهایی لوکس خود را برای ساخت به این منطقه بیاورند. علاوه بر سازندگان به نام ، شهرداری منطقه۲۲ تهران هم گنجایش زیادی  برای ایجاد مناطق تفریحی و توریستی مشاهده کرد و در طرح خود را در این منطقه اجرا نمود.مراکزی مانند: ایران مال، دریاچه چیتگر، رزمال، پارک آبی چیتگر، پروژه های تجاری لوکس مثل لکسون ،رزمال ، تهران مال......

 


منطقه ۲۲ از نظر آب و هوا


بی شک منطقه ۲۲ به دلیل قرار گرفتن در کنار پارک جنگلی چیتگر، پارک لتمان کن، خرگوش دره و عنوان اولین نقطه بادخیز  تهران یعنی غرب از آب و هوای بسیار متفاوت و پاکیزه ای برخوردار است ، منظره رشته کوه های البرز نیز در فصل بهار بسیار دیدنی می باشد.

 

 
بافت جمعیتی منطقه ۲۲


میشه گفت در حدود ۴۰٪ درصد ساخت و سازهای منطقه ۲۲ توسط تعاونی مسکن ها و سازمان های مختلف و شرکت های ساختمان سازی خصوصی از جمله ارگانهای دولتی،ارتش و سپاه انجام می شود.

 


آینده منطقه ۲۲


بی شک منطقه۲۲ با دارا بودن ویترین های تبلیغاتی بسیار بزرگ و جذاب مثل ایرانمال  و دریاچه چیتگر و پروژه های تجاری و مسکونی شیک و همچنین  پارکهای جنگلی سبز،سبک جدید زندگی مدرن را در این منطقه به ارمغان آورده است. تعریف و تمجید از شهرسازی مدرن،امکانات رفاهی بکر این منطقه را متمایز تر می کند.
شاید همه جای ایران  را به صورت دقیق نشناسید ولی منطقه ۲۲ را از کوچک و بزرگ با جزئیات کامل در تمام نقاط ایران میشناسند این یعنی آینده از آن منطقه ۲۲است.

 

نوشته فرزاد حسینی ( مدیریت داخلی املاک دیار )

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید