0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

 

 

مشکلات برج‌های اطراف دریاچه چیتگر

 

منطقه 22 تهران به دلیل وجود دریاچه چیتگر دارای آب و هوای بسیار خوشایندی است و همین امر سبب شده که برج‌های مسکونی زیادی در این منطقه ساخته شوند. اگرچه زندگی در این منطقه دارای مزایای زیادی است، تعدادی از مشکلات دریاچه چیتگر و برج‌های اطراف آن موجب نارضایتی ساکنین شده است. در ادامه به بررسی تعدادی از برجسته‌ترین مشکلات موجود می‌پردازیم.

 

 

قیمت بالای برج‌های چیتگر

 

برج‌های منطقه 22 که نزدیک به امکانات رفاهی و خطوط حمل و نقل باشند، معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند. قیمت این برج‌ها به قدری بالا است که اغلب افراد قادر به تهیه آن‌ها نیستند. تنها در صورتی می‌توان این برج‌ها را با قیمت مناسب خرید که مکان‌هایی دور از امکانات و خطوط حمل و نقل همگانی را انتخاب کرد.

انتخاب این مکان‌های دور از امکانات رفاهی مشکلات خاص خود را دارد و لازم است که افراد برای رفت و آمد خودروی شخصی داشته باشند. خرید برج‌های مناطق دورتر هم می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد زیرا در آینده با فراهم شدن امکانات، قیمت این برج‌ها بالا خواهد رفت.

 

 

نبود مدارس دولتی کافی در اطراف برج‌های منطقه 22

 

یکی دیگر از مشکلات دریاچه چیتگر نبود مدارس دولتی کافی در اطراف برج‌های آن منطقه است. این می‌تواند مشکل بزرگی برای خانواده‌های دانش آموزان منطقه باشد. این دانش آموزان مجبور هستند وقت زیادی از روز را صرف رفت و آمد کنند که این وضعیت درسی آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اگرچه مدارس غیرانتفاعی زیادی در اطراف برج‌های چیتگر تاسیس شده‌اند، اما افراد زیادی توان مالی لازم برای فرستادن بچه‌های خود به این گونه مدارس را ندارند. پس می‌توان کمبود مدارس دولتی را دغدغه اساسی بسیاری از خانواده‌هایی دانست که در این منطقه زندگی می‌کنند. ایجاد مدارس دولتی در این منطقه با مشارکت مردم می‌تواند آرامش خاطر بیشتری را برای ساکنین به همراه داشته باشد.

 

 

شلوغی آپارتمان‌های برج‌های اطراف چیتگر

 

از دیگر مشکلات دریاچه چیتگر می‌توان به شلوغی و ازدحام آپارتمان‌های اطراف آن اشاره کرد. دلیل این شلوغی این است که در هر طبقه از این برج‌ها واحد‌های زیادی وجود دارند که این مسئله تراکم جمعیت را بالا برده است. چنین ازدحام جمعیتی آرامش ساکنین را سلب می‌کند و تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی این برج‌ها خواهد شد.

 

بنابراین خرید واحد در این برج‌ها به معنی داشتن همسایگان زیاد است و باید خود را برای رویارویی با رفت و آمد‌های ساکنین آماده کرد. راه‌حل این مشکل ایجاد ساختمان‌های بیشتر در این منطقه است. البته در معماری ساختمان‌ها نیز باید این نکته لحاظ شود و ساختمان‌ها طوری ساخته شوند که بتوان ازدحام جمعیت را کم کرد.

 

 

کمبود خطوط مترو و اتوبوس برای رفت و آمد

 

کمبود خطوط مترو و  اتوبوس برای رفت و آمد به سطح شهر یکی دیگر از مشکلات دریاچه چیتگر و برج‌های منطقه 22 است. برج‌های این منطقه به مرکز شهر نزدیک نیستند؛ در نتیجه ساکنین این منطقه برای رفت و آمد به امکانات حمل و نقل همگانی مانند مترو و اتوبوس نیاز شدیدی دارند.

اگرچه سازمان اتوبوس‌رانی تلاش‌هایی را برای دسترسی افراد به حمل و نقل همگانی در این منطقه انجام داده است، اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نتوانسته است جوابگوی جمعیت در حال رشد این منطقه باشد. تعداد برج‌هایی که در این ناحیه ساخته می‌شود در حال ازدیاد است و طبیعتا سازمان اتوبوس‌رانی و دیگر سازمان‌های حمل و نقل همگانی باید به این منطقه بیشتر توجه کنند.

 

 

دستفروش‌های زیادی در اطراف برج‌های چیتگر مشغول به کار هستند

 

یکی دیگر از مشکلات برج‌های چیتگر وجود دستفروشان زیاد است که این دستفروش‌ها معمولا سر و صدای زیادی را در اطراف این برج‌ها به راه می‌اندازند. در اطراف این برج‌ها معمولا مغازه‌ها و مارکت‌های کافی وجود ندارند و همین امر سبب تجمع دستفروش‌ها شده است.

اگرچه دستفروش‌ها می‌توانند برخی از نیاز‌های خرید ساکنین را برطرف کنند اما از طرف دیگر آلودگی صوتی ایجاد کرده و آرامش و استراحت را از ساکنین سلب می‌کنند. ایجاد مارکت‌های مناسب در این منطقه با همکاری ساکنین می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. زمانی که مارکت‌های مناسب در منطقه وجود داشته باشد، با همکاری شهرداری می‌توان از تعداد دستفروشان کاست.

 

 

مشکل کمبود آب در طبقات بالایی برج‌های منطقه 22

 

تامین آب مورد نیاز در طبقات بالایی این برج‌ها یکی دیگر از مشکلات دریاچه چیتگر است که تبدیل به دغدغه اصلی بسیاری از ساکنان منطقه شده است. راه‌حل این مشکل خرید منبع آب در ساختمان‌های مختلف و نصب این منابع است که البته این کار هزینه بسیاری را به همراه دارد.

 

 

زمستان‌های سرد برج‌های چیتگر

 

از آنجا که برج‌های این منطقه در کنار دریاچه زیبای چیتگر هستند و آب و هوایی کوهستانی دارند، زمستان‌های سردی را تجربه می‌کنند. اگرچه آب و هوای این برج‌ها در فصل‌های گرم بسیار مطلوب است، اما در فصل‌های سرد نسبت به دیگر مناطق شهر سرد‌تر هستند.

 

میزان بارش در فصل‌های سرد در این مناطق بیش از بقیه نقاط تهران است و میانگین هوا نیز معمولا دو درجه پایین‌تر از دیگر مناطق شهر است. توجه به  استاندارد‌های ساختمان‌سازی و استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره می‌تواند تا حدود زیادی از این مشکلات بکاهد.

 

نبود پارکینگ کافی در این منطقه

 

یکی دیگر از مشکلات دریاچه چیتگر و برج‌های اطراف آن نبود پارکینگ کافی است. معمولا گردشگران زیادی در روز‌های تعطیل به این منطقه می‌آیند و به دلیل کمبود پارکینگ با تردد اضافی و مشکل روبرو می‌شوند. چنین شرایطی منجر به شلوغی زیاد منطقه و پارک کردن خودرو‌ها جلوی ورودی برج‌ها می‌شود. آلودگی صوتی ایجاد‌شده در این منطقه در روز‌های تعطیل بسیار زیاد است و قطعا لازم است که پارکینگ‌های بیشتری در اطراف برج‌های چیتگر احداث شوند.

 

 

تجمع حشرات و بوی نامطلوب دریاچه چیتگر

 

یکی دیگر از مشکلات دریاچه چیتگر راکد ماندن آب این دریاچه و ایجاد بوی ناخوشایند برای ساکنین برج‌های اطراف این دریاچه است. از طرف دیگر، تجمع حشرات در اطراف این دریاچه نیز می‌تواند مشکلاتی را برای ساکنین برج‌های اطراف ایجاد کند. طبیعتا شهرداری و ساکنین محل با همکاری همدیگر می‌توانند به پاک کردن دریاچه و تامین بهداشت آن پرداخته و از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.

 

 

وجود فرهنگ‌های مختلف در آپارتمان‌های چیتگر

 

همان طور که گفته شد، ازدحام جمعیت در این آپارتمان‌ها زیاد است و در نتیجه، افرادی با فرهنگ‌های مختلف در این برج‌ها زندگی می‌کنند. این مسئله ممکن است منجر به تقابل فرهنگی شود و مشکلاتی اساسی را برای ساکنین ایجاد کند. پس وجود مدیریت صحیح در اینجا بسیار لازم است و عدم وجود چنین مدیریتی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات باشد.

 

 

برج‌های چیتگر مانعی در برابر وزش باد

 

از دیگر مشکلات دریاچه چیتگر می‌توان به وجود برج‌های مرتفع در کنار آن اشاره کرد که این برج‌ها در دراز‌مدت آلودگی هوای شهر تهران را تشدید خواهند کرد. این برج‌های مرتفع مانع وزش باد از غرب به شرق می‌شوند و این آلودگی هوای بقیه مناطق تهران را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در برج‌سازی‌های آینده منطقه چیتگر باید حتما به این مسئله توجه شود.

 

 

مشکلات امنیتی

 

وجود جمعیت زیاد در برج‌های منطقه 22 می‌تواند باعث ایجاد مشکلات امنیتی برای ساکنین این ساختمان‌ها شود. طبیعتا افرادی با فرهنگ‌ها و باور‌های مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند و این می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند سرقت و یا جرم و جنایت شود. طبیعتا تنها راهکار مبارزه با این مشکلات احتمالی وجود مدیریت صحیح و کارآمد در این منطقه است.

 

 

برخی از آپارتمان‌های چیتگر سند ندارند

 

در ابتدای شکل‌گیری برج‌های چیتگر تعدادی پروژه ارگانی در آنجا درگیر بودند و این ارگان‌ها ساخت و ساز‌های زیادی را در کنار دریاچه چیتگر تحویل دادند. این واحد‌ها از نظر شهرداری ایراداتی داشته‌اند و به همین دلیل است که شهرداری هنوز هم از دادن سند به آن‌ها خودداری می‌کند. البته این مشکل مختص همه آپارتمان‌های منطقه نیست و تنها تعدادی از آپارتمان‌ها با این مشکل مواجه هستند.

 

 

فرصت‌ها در کنار مشکلات

 

اگرچه برج‌های منطقه 22 دارای مشکلاتی هستند که ساکنین این منطقه را آزار می‌دهند، اما نباید فراموش کرد که مسکن نیاز اساسی همه افراد است. برج‌های این منطقه دارای آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند و بازار مسکن همواره در دراز‌مدت روند صعودی را طی می‌کند.

برج‌های چیتگر به مرور زمان دارای امکانات رفاهی بیشتری خواهند شد و از مشکلات آن‌ها کم می‌شود. زندگی در کنار دریاچه زیبای چیتگر واقعا لذت‌بخش است و به همین خاطر می‌توان آینده خوبی را برای برج‌های این منطقه پیش‌بینی کرد.

اگرچه مشکلات دریاچه چیتگر در حال حاضر کم نیستند، اما خانه‌دار شدن و خرید آپارتمان در این منطقه ارزش تحمل این مشکلات را دارد زیرا مسکن نوعی سرمایه‌گذاری ایمن است که آینده افراد را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. نظر شما چیست؟ چه مشکلات دیگری را می‌توان برای برج‌های اطراف دریاچه چیتگر متصور بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید