0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

بررسی اماکن عمومی و تفریحی چیتگر منطقه 22

در این مقاله به بررسی و معرفی امکانات تفریحی و عمومی که در منطقه 22 وجود دارد میپردازیم . پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و نظرات خود را در انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

در حال حاضر منطقه ۲۲ به یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران تبدیل شده که این ناحیه در غرب تهران قرار گرفته واماکن تاریخی و تفریحی و رفاهی زیادی دارد.

 

از جمله مکان های تفریحی و رفاهی منطقه ۲۲ 

 

  • ۱.بوستان جوانمردان

  • ۲.پارک آبشار

  • ۳.پارک جنگلی چیتگر

  • ۴.دریاچه شهدای خلیج فارس

  • ۵.مجتمع ایرانمال

  • ۶.مجتمع تجاری تهران مال

  • ۷.مجتمع تجاری بام لند

  • ۸مجتمع تجاری طوبی

  • ۹.مجتمع تجاری رزمال

 

می باشد که در ادامه بیشتر با این جاذبه های گردشگری و رفاهی اشنا میشویم.

 

 

 

 

بوستان جوانمردان

 

 بوستان جوانمردان از سال 91 با وسعت ۱۵۰ هکتار و فضاهای سرسبزی احداث شده که محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و تفریح و گردش جوانان و خانواده‌ها محسوب می‌شود. در کنار اینها، این پارک بیش از 40 تندیس از جوانمردان ایرانی و بیش از 30 تندیس از مشاهیر کشور را در دل خود جای داده است که احتمالا نام بوستان جوانمردان نیز برگرفته از همین تندیس‌ها‌ست. نکته جالب درباره این بوستان گذر رود کن از میانه آن است که پارک را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌کند. بخش غربی بوستان به منطقه 22 و بخش شرقی آن به منطقه 5 مربوط است و ارتباط میان دو بخش نیز از طریق پلی برقرار می‌شود.

 

تفریحات پارک جوانمردان

 

دوچرخه سواری: برای علاقه‌مندان به دوچرخه ‌سواری مسیری خط‌کشی ‌شده، طولانی و زیبا به ‌طول حدود هشت ‌هزار متر در بوستان وجود دارد که از جاده‌ای سرسبز عبورمی‌کند؛ جاده‌ای شکیل که به وجدتان می‌آورد و انگیزه‌تان را برای دوچرخه‌سواری دو چندان می‌کند.

 

در بخش شرق و غرب بوستان، چهار جایگاه دوچرخه وجود دارد که با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌های تک‌نفره و دوچرخه‌های دو سرنشین در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. 

 

زمین اسکیت: زمین اسکیت حرفه‌ای به‌ مساحت ۴۶۰۰ مترمربع در ضلع شمال‌غربی بوستان قرار دارد که با امکاناتی مانند سکوهای سرپوشیده، زمین اسکیت آموزشی و سکو‌هایی برای نشستن فرصت تجربه یک اسکیت سواری جذاب را در اختیارتان می‌گذارد. 

 

فضای بازی کودکان و شهربازی: چند مجموعه فضای بازی کودکان زیر چهارده سال در قسمت‌های مختلف بوستان قرار دارد که امکانات آنها شامل وسایل کامل بازی، زمین‌های بازی چندمنظوره، سینمای شش‌بعدی، فضاهای بازی الکترونیکی ازقبیل ماشین‌های برقی و ... می‌شود. 

میزهای تنیس، شطرنج، پینگ‌پونگ و ...

 

فضای خانوادگی: وجود کافه‌ها و رستوران‌های متنوع، دست شما را در انتخاب غذاهای مختلف در این بوستان باز گذاشته است و آلاچیق‌ها و فضای سرسبز بوستان در کنار دیگر امکانات آن، فضایی مناسب را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم کرده است.

 

پیاده‌روی: از جاذبه‌های دیگر بوستان، محور‌های ویژه پیاده‌روی به طول ۲۴ هزار متر است که به شما این امکان را می‌دهند که به‌ راحتی و بدون مزاحمت در این بوستان قدم بزنید و از دیدن منظره‌های چشمگیر بوستان و تنفس هوایی پاکیزه و مطبوع بهره‌مند شوید.

همچنین فضایی به‌وسعت ۵۵۰ مترمربع در بوستان با هدف تندرستی برای ناتوانان جسمی، سالمندان، کودکان و ورزشکاران نیز ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

پارک آبشار

 

این مجموعه تفریحی و گردشگری مساحتی در حدود ۲۰۰ هکتار زمین را به خود اختصاص می‌دهد. طراحی این بوستان برگرفته از باغ‌ها و فضاهای سبز قدیمی ایرانی است. در این باغ‌ها درختان متفاوتی کاشته شده‌اند که هم درختان فضای سبز را می‌توان در بین آن‌ها مشاهده کرد و هم درختان میوه مثل گیلاس و گردو در بین آن‌ها دیده می‌شود. درختان نخل نیز در جاهایی که به‌صورت مرداب طراحی شده‌اند، دیده می‌شوند. همچنین درختانی مثل بلوط و موگو نیز در اطراف پیاده راه‌های این محوطه کاشته شده‌اند.

 

این محوطه به‌صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه شامل آلاچیق و برکه است. در هر طبقه آلاچیق و برکه‌ها به‌صورت متفاوت از یک‌دیگر طراحی شده‌اند و مشابه نیستند. مزیت طراحی باغ‌ها و آلاچیق‌ها به‌صورت طبقه طبقه در این است که اگر کسی توان ادامه راه را به هر دلیلی نداشت، می‌تواند از طبقات پایین‌تر مجموعه استفاده کند و از آرامش و زیبایی فضای اطراف لذت ببرد. همچنین کسانی که انرژی و توان یا حس ماجراجویی بیشتری دارند، می‌توانند تا پایان به راه خود ادامه دهند و از تمامی مجموعه و امکانات آن بازدید کنند. آبشار در بالاترین قسمت مجموعه تفریحی قرار گرفته است. 

 

 

 

 

پارک جنگلی چیتگر

 

پارک چیتگر یکی از محبوب ترین‌ و قدیمی ترین پارک منطقه ۲۲ می باشد که در دوره پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۲ احداث شده است. پارک جنگلی چیتگر با امتداد شرقی-غربی در ارتفاع ۱۲۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و از پستی و بلندی و تپه ماهور تشکیل شده است. این بوستان حدود ۸۷۴ هکتار وسعت دارد و به‌دلیل عبور مسیل چیتگر از میان آن، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است که بخش شرقی ۲۵۳ هکتار و بخش غربی ۶۵۸ هتکار وسعت دارد.

حدود ۱۴ كیلومتر جاده آسفالته از میان پارک جنگلی چیتگر می‌گذرد که یک کیلومتر آن را بلوار تشکیل می‌دهد. همچنین تقریبا ۵۰ كیلومتر جاده خاكی در این پارک وجود دارد. همچنین تونل شهدای غزه نیز از زیر پارک جنگلی چیتگر عبور می‌کند. اين تونل كه به‌صورت يک تونل دوقلو طراحی و اجرا شده، امكان توسعه بزرگراه شهيد حكيم را بدون قطع حتی یک اصله درخت از بوستان چیتگر، فراهم كرده است.

 

 

 

 

 

دریاچه شهدای خلیج فارس

 

ایده ابتدایی دریاچه چیتگر به سال ۱۳۴۷ برمی‌گردد؛ از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ مورد توجه و بررسی دقیق قرار گرفت و سرانجام کار ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر در سال ۱۳۸۹ آغاز و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ افتتاح شد.

 دریاچه چیتگر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پایتخت است که به‌واسطه امکانات رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه) و... اوقات بسیار خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

 

 

 

 

مجتمع ایرانمال

 

ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ۲۲ تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل نیز دارد. از جاهای دیدنی ایران مال می‌توان به مسجد جامع، باغ ماهان، باغ دیدار، تیمچه سنتی، کتابخانه، تالار آینه، ایوان اشراق، شربت‌خانه و باغ رستوران ملل اشاره کرد.

 

 

ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه هم مکانی برای خرید کردن و هم تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود ،ایران مال، کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC است و در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان (RLI) دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های این مرکز تجاری که باعث تفاوت آن با مال‌های مشابه در جهان شده این است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ دارد.

 

 

 

 

 

مجتمع تجاری بام لند

 

مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران یکی از صدها جاذبه پایتخت است که نزدیکی آن به دریاچه چیتگر باعث شده است تا بازدیدکنندگان با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن تفریح و گردش در بام لند، به کنار دریاچه بروند و از هوای مطبوع و فضای دلنشین آن نهایت لذت را ببرند. اگر عاشق خرید هستید، می‌توانید خرید تمام عیاری در یکی از معروف‌ترین مراکز خرید تهران داشته باشید؛ ضمن اینکه وجود جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، تفریح‌های عالی همچون ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق سواری و... همه و همه بام لند را از سایر مراکز خرید پایتخت متمایز کرده‌اند،این محل مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع دارد که بیش از ۱۳ هزار متر مربع آن به فضای تجاری اختصاص دارد. بام لند نخستین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می‌شود.

 

 

مجتمع تجاری تهران مال

 

مجتمع تجاری تهران‌مال با ۱۶۰۰۰۰ متر مربع زیر بنا،۶۰۰ واحد تجاری،۱۳۰۰۰ متر مربع هایپر مارکت “هایپر استار”،۷۰۰۰ متر مربع شهر بازی سرپوشیده،۲سالن سینمای پیشرفته سه بعدی،۲ رستوران،۱۸ فست فود،۳۰۰۰ واحد پارکینگ سرپوشیده جزو مجتمع تجاری بروز منطقه ۲۲ می باشد‌که در حال حاضر در دست احداث می باشد و در اینده ای نزدیک افتتاح می شود.

 

 

مجتمع تجاری طوبی

 

مرکز خرید طوبی 6 طبقه در مجاورت پارک جنگلی و دریاچه چیتگر قرار دارد. این موضوع، یکی از نقاط قوت پاساژ است زیرا امروزه افراد زیادی برای تفریح و سرگرمی این منطقه را انتخاب می‌کنند. پس مطمئنا به این مجموعه سر می‌زنند. نزدیکی به ایستگاه مترو چیتگر نیز یکی دیگر از مزایای این مجموعه است. تاریخ افتتاح این مجموعه، 12 شهریور سال 94 می‌باشد. در ساخت این مرکز از کامپوزیت، شیشه، سنگ و نورپردازی‌های زیبا استفاده شده است. در این پاساژ تعداد زیادی مغازه و فروشگاه وجود دارد و قیمت‌ها نیز مناسب است.

 

 

 

مجتمع تجاری رزمال

 

مجتمع تجاری، اداری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی رزمال با زیربنای تقریبی 200/000 متر در 25 طبقه با کاربری های متنوع در منطقه 22 تهران و دارای چشم اندازی بسیار زیبا به سوی دریاچه خلیج فارس افتتاح گردیده است.کاربری طبقات مختلف به شرح زیر می باشد:

پنج طبقه پارکینگ به همراه انبارهای تجاری و مجموعه ورزشی، اسپا، استخر و کارواش. پنج طبقه تجاری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، خدماتی، سالن های چند منظوره و هایپرمارکت. دو برج 14و 15 طبقه با کاربری اداری و چشم اندازی بی نظیر به دریاچه خلیج فارس و پارک جنگلی چیتگر و مجموعه آبشار.

 

 

 

نوشته شده توسط مشاور شما 

خانم احمدی 09129527976

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید