0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

پیش فروش در منطقه 22 تهران ، چیتگر ، دریاچه خلیج فارس

 

یکی از بهترین و خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران منطقه 22 در اطراف دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس یا همان دریاچه چیتگر است. در سال‌های اخیر ساخت‌وسازهای فراوانی در این منطقه صورت‌گرفته و افراد زیادی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این منطقه به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تهران معرفی شده و این امر بر اهمیت آن افزوده است.

 

 

دلایل زیادی در رابطه ‌با اهمیت منطقه 22 بیان شده است که از مهم‌ترین آن­ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود دریاچه چیتگر در این منطقه که مکانی برای حضور گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شده است؛
  • اتوبان‌ها و بزرگراه‌های بسیار مهمی مانند: همت، حکیم، و... و همینطور اتوبان بسیارمهم تهران - شمال نیز در اطراف این منطقه قرار گرفته‌اند؛
  • سه مورد از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های بین­المللی تهران (مانند: فرودگاه­های مهرآباد، امام خمینی (ره) و پیام) در اطراف و نزدیک به این منطقه قرار دارند که می‌توانند رفت‌وآمد و حضور گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی زیادی را به ای منطقه تسهیل نماید؛
  • مناظر بکر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا در این منطقه که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند؛
  • مناطق تفریحی و گردشگری فراوان و پرطرف‌داری مانند: جنگل چیتگر، رودخانه و جنگل­های کن و ... در این منطقه قرار دارند که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند و خود می‌توانند به‌تنهایی موجبات رونق این منطقه را فراهم کنند؛
  • آب ­وهوای فوق ­العاده و به‌ دوراز آلودگی هوای تهران نیز می ­تواند مهم‌ترین عامل اهمیت این منطقه باشد.

تمامی دلایل گفته شده می‌توانند باعث رونق پیش‌فروش در منطقه 22 دریاچه چیتگر شوند و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در این منطقه رقم بزنند.

 

پیش‌فروش در منطقه 22 دریاچه چیتگر تهران

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های سودآور در تهران هستید، حتماً منطقه 22 تهران یکی از گزینه‌های مهم برای انجام این کار خواهد بود و در زمان مراجعه برای این سرمایه‌گذاری بی شک با واژه‌ای به نام پیش‌فروش مواجه خواهید شد. قبل از هر چیز بهتر است با شرایط کلی پیش‌فروش‌ها در این منطقه آشنا شوید و بعد از آن بهترین پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری را بیان خواهیم کرد.

بیشتر پروژه‌های منطقه چیتگر را برج‌های تجاری و مسکونی تشکیل می‌دهند. حدود 90 درصد این برج‌ها به‌صورت تعاونی ساز هستند و تعاونی‌های مختلفی مسئول ساخت و واگذاری آن‌ها قرار دارند. به‌طورکلی می‌توان پیش‌فروش‌های این منطقه را به 3 دسته تقسیم کرد:

  • خرید به‌صورت سهام: این روش برای هر نوع سرمایه حتی سرمایه‌های کم مناسب است زیرا در این روش نیازی به خرید یک واحد به‌صورت کامل وجود ندارد و شخص می‌تواند سهام متراژ دلخواهی از یک واحد را بر اساس سرمایه‌ای که در اختیار دارد خریداری کند. به‌این‌ترتیب در پایان سهمی در یک واحد خواهد داشت که در صورت نیاز می‌تواند بفروشد یا با شخص دیگری شریک شود.
  • خرید امتیاز: باتوجه‌به اینکه بیشتر پروژه‌های این منطقه تعاونی ساز هستند برای سرمایه‌گذاری در آنها می‌توان امتیاز این واحدها را خریداری کرد با این شرایط که طرح و متراژ واحد خریداری شده مشخص است ولی واحد و طبقه بعد از اتمام پروژه و بر اساس میزان امتیازات هر فرد و خوش‌حسابی او در روند واریز مبالغ مشخص می‌شود. فرد می­تواند چه در حین انجام پروژه و چه بعد از پایان آن امتیاز خود را به‌راحتی به فروش برساند.
  • خرید از پروژه‌های شخصی‌ساز: این مورد نسبت به دو مورد قبل ویژگی‌های بهتری دارد ولی از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. در این پروژه‌های شخصی طبقه و واحد و کلیه ویژگی‌ها برای فرد از همان ابتدا مشخص است و ملک در زمان تعیین شده به شخص تحویل داده می‌شود. همچنین از شرایط رفاهی بسیار خوبی برخوردار است و تمامی واحدها با امکانات کامل ازجمله کابینت، کمد دیواری و سایر متعلقات تحویل داده می‌شوند.

نکته حائز اهمیت در این پیش‌خریدها این است که از اعتبار تعاونی‌ها اطمینان کافی داشته باشید. این اعتبار بر اساس تعداد اعضای یک تعاونی و تعداد پروژه‌های در حال ساخت آن مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. همچنین زمانی که یک تعاونی زیر نظر ارگان­های دولتی فعالیت می‌کند این اطمینان وجود دارد که تمامی اقدامات آن نیز توسط همان ارگان دولتی پیگیری و کنترل خواهد شد.

 

 

بهترین نواحی منطقه 22 برای پیش‌خرید

 

به‌طورکلی 5 ناحیه از مهم­ترین و مناسب­ترین نواحی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه شامل موارد زیر می‌شود:

 

  1. ناحیه اول: اطراف دریاچه چیتگر

اولین ساخت‌وسازها در منطقه 22 از اطراف دریاچه چیتگر آغاز شده است و به دلیل مناظر چشم‌انداز فوق‌العاده طرف‌داران زیادی به سمت خود جلب کرده است. بدون شک یکی از مهم‌ترین نواحی در منطقه 22 تهران حوزه اطراف دریاچه چیتگر است که برج‌ها و ساخت‌وسازهای زیادی در این قسمت در حال احداث هستند و بیشترین تراکم منطقه را به خود اختصاص داده‌اند به‌طوری‌که بدون اغراق در این قسمت زمین خالی وجود ندارد و تمامی زمین‌های آن اشباع شده‌اند. از مهم‌ترین پروژه‌های این قسمت می‌توان به: برج باران، برج مجلل لکسون، برج ترنج دژبان، برج‌های 12 فروردین و ... اشاره کرد که از جمله ساخت‌وسازهای شاخص در این ناحیه محسوب می‌شوند. نکته­ای که در مورد این ناحیه وجود دارد این است که چون جزو اولین ساخت­وسازهای چیتگر هستند در آینده پروژه­های آن چندسال ساخت محسوب خواهند شد.

 

  1. ناحیه دوم: غرب دریاچه چیتگر

این قسمت نیز یکی از نواحی ویژه و فعال‌ترین قسمت‌های منطقه 22 به شمار می‌آید. از مزایای این قسمت می‌توان به امکان دسترسی راحت به دریاچه چیتگر، داشتن اراضی بکر و دسترسی آسان به بزرگراه حکیم و خرازی اشاره کرد که بر اهمیت این ناحیه افزوده‌اند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در این ناحیه وجود مجموعه بسیار بزرگ ایران مال است که یکی از جاذبه‌های مهم تهران به شمار می‌رود و باعث رونق فراوان در این قسمت شده است.

همچنین وجود برج‌های مجللی مانند: برج لبخند 2 و برج تریتیم مسلماً این قسمت را به یک ناحیه اعیان­نشین و لاکچری تبدیل کرده است. به همین دلیل از نظر نرخ رشد این قسمت امتیاز بالایی را دریافت می‌کند و برای یک سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن بهترین گزینه است.

  1. ناحیه سوم: قسمت شمالی همت

این ناحیه به دلیل نزدیکی به آبشار تهران و کوهپایه‌ای بودن از آب‌وهوای مطلوب و مساعدی برخوردار است. همچنین نداشتن ترافیک، دسترسی آسان به بزرگراه و تراکم مورد قبول و مناسب ساخت‌وسازها در این قسمت بر اهمیت این ناحیه افزوده است و به خریداران و سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

وجود یک مرکز تجاری و تفریحی بزرگ مانند: رزمال و پروژه‌های بزرگ در حال احداثی مانند: مجموعه برج‌های سفید، پروژه هما پارسه و برج تیریتیوم 2 آینده درخشانی را برای این منطقه رقم‌زده است.

  1. ناحیه چهارم: مروارید شهر

این منطقه به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک خود از نظر دسترسی به بزرگراه‌های مهم در اهمیت با مناطق اطراف دریاچه چیتگر برابری می‌کند. ناحیه مروارید شهر مرز بین استان تهران و البرز را تشکل می‌دهد و پروژه‌های این ناحیه با سرعت در حال ساخت و پیشرفت هستند. تقریباً تمامی پروژه‌های این ناحیه به‌صورت تعاونی ساز هستند و به‌ندرت پروژه‌های شخصی‌ساز در آن مشاهده می‌شود.

ازآنجایی‌که بیشتر پروژه‌های این قسمت در حال ساخت هستند، ناحیه مروارید شهر برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت پیشنهاد می‌شود زیرا امکانات رفاهی این قسمت هنوز تکمیل نشده‌اند و افراد می­توانند با قیمت­های مناسب­تری اقدام به خرید در این ناحیه نمایند و در آینده با رونق این قسمت، سود فراوانی دریافت کنند.

  1. ناحیه پنجم: کوهک

ناحیه کوهک در بهترین قسمت و در شرق دریاچه چیتگر قرار دارد و با پیشرفتی که پروژه‌های آن در چند سال اخیر داشته‌اند توانسته از نظر اهمیت با نواحی دور دریاچه رقابت کرده و برابری داشته باشد. ناحیه کوهک به دلیل دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی تهران به شاهراه منطقه 22 تهران معروف شده و بهترین گزینه یا به عبارتی گزینه اول برای سرمایه‌گذاری و پیش‌خرید در منطقه 22 تهران به شمار می‌رود.

از مهم‌ترین جاذبه‌ها و مزایای این ناحیه دسترسی سریع و آسان به دریاچه، وجود بزرگ‌ترین مرکز خرید طوبی و پارک جنگلی چیتگر و همچنین دسترسی آسان و فاصله کم تا مترو چیتگر است که باعث رونق آن شده است. همچنین پروژه‌های به نام و معروفی در این ناحیه مانند: برج نارنجستان، برج رادین و برج شهرداری نیز در حال ساخت هستند. به همین دلیل دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نه‌چندان دور این ناحیه از منطقه 22 بتواند به‌راحتی از نظر اهمیت و ارزش از دیگر نواحی آن سبقت گرفته و طرف‌داران بیشتری را به خود اختصاص دهد.

 

 

دلایل سوددهی فوق‌العاده در پیش‌فروش‌های منطقه 22 دریاچه چیتگر

 

جریان پیش‌فروش و پیش‌خرید موضوع جدیدی در امر سرمایه‌گذاری املاک نیست و همیشه طرف‌داران زیادی نیز داشته است ولی قضیه این پیش‌فروش‌ها در منطقه 22 با سایر مناطق کمی متفاوت است و سرمایه‌گذاران زیادی به دنبال دستیابی به آن هستند. دلیل این رونق، بازار بسیار پرسود املاک در این منطقه است که این رونق در خریدوفروش نیز خود در اثر عوامل زیر به وجود آمده است:

  • ارگان‌های دولتی زیادی ازجمله سپاه و ارتش در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛
  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی معتبر و دارای سوابق درخشان نیز این منطقه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند؛
  • استقبال فوق‌العاده عالی سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی از این منطقه؛
  • تفریحی و گردشگری بودن منطقه و بهره‌مندی از مناظر عالی؛
  • پیشرفت‌های روزافزون منطقه 22 از تمامی جهات.
  •  

تقسیم‌بندی پیش‌فروش در منطقه 22 دریاچه چیتگر بر اساس بودجه

 

همان‌طور که گفته شد اکثر پروژه‌های منطقه 22 تعاونی ساز هستند و بر همین اساس می‌توان آن ها را از نظر بودجه لازم برای پیش‌خرید به چند دسته تقسیم نمود که به‌صورت زیر خواهد بود:

  • پروژه‌های پیش‌فروش با بودجه اولیه کمتر از 300 میلیون تومان: برای نمونه می‌توان به پروژه شمیم رحمت 3 در ناحیه کوهک اشاره کرد که تعاونی سازنده آن هوافضای سپاه است و زمان تقریبی تحویل آن سال 1402 ذکر شده است.
  • پروژه‌های پیش‌فروش با بودجه اولیه بین 300 تا 500 میلیون تومان

در این بازه قیمتی می‌توان به پروژه‌های متعددی مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه نارنجستان 3 در شمال همت؛ توسط تعاونی نوین ساز ابنیه آکام؛
  • پروژه تریتیوم 3 در مروارید شهر؛ توسط تعاونی شرکت نیکان سازه سدید (شخصی‌ساز)؛
  • پروژه برلیان در شهرک چیتگر؛ توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش.
  • پروژه‌های پیش‌فروش با بودجه اولیه بین 500 تا 700 میلیون تومان

با این مقدار بودجه اولیه می‌توان پروژه‌های زیر را نام برد:

  • پروژه مرجان در شهرک چیتگر؛ توسط تعاونی مسکن نیروی دریایی ارتش؛
  • پروژه ترنج دژبان در ناحیه دور دریاچه چیتگر؛ توسط تعاونی امید دژبان ارتش؛
  • پروژه بانک ملی ایران در ناحیه کوهک؛ توسط تعاونی مسکن بانک ملی ایران.
  • پروژه‌های پیش‌فروش با بودجه اولیه بالای 700 میلیون تومان

در این بازه قیمتی می‌توان به پروژه‌های متعددی مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه رادین در بلوار کوهک؛ توسط تعاونی دانشگاه پلیس؛
  • پروژه تریتیوم 1 در غرب دریاچه چیتگر؛ توسط تعاونی شرکت نیکان سازه؛
  • پروژه نگین ساحل در شمال دریاچه چیتگر؛ توسط تعاونی بازنشستگان ارتش.

 

تمامی پیش‌فروش‌های موجود در منطقه 22 دریاچه چیتگر چه پروژه‌های تعاونی ساز و چه پروژه‌های شخصی‌ساز همگی زیر نظر وزارت تعاون و شهرسازی تهران بوده و دارای اعتبار فراوانی هستند. از این روز سرمایه گذران با خیال راحت می‌توانند در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده و واحد موردنظر خود را از میان پیش‌فروش‌های مختلف و متفاوت منطقه 22 چیتگر انتخاب نمایند.

برای خرید یک پیش‌فروش در این منطقه شخص باید حداقل 200 میلیون تومان بودجه در اختیار داشته باشد. قیمت و ارزش پروژه‌ها بر اساس ناحیه احداث پروژه، زمان تحویل و میزان و روند رشد پروژه‌ها بستگی دارد.

 

 

نتیجه‌گیری

 

منطقه 22 دریاچه چیتگر تهران یکی از جدیدترین مناطق شهرداری تهران محسوب می‌شود که از امکانات بی‌نظیر و فراوانی برخوردار است و از این طریق توانسته نظر سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جلب کند. پیش‌فروش در منطقه 22 دریاچه چیتگر از سرمایه‌گذاری‌های برجسته و پرسود در بازه‌های زمانی بلندمدت و حتی کوتاه‌مدت در تهران به شمار می‌رود و افراد این اطمینان را خواهند داشت که سرمایه استفاده شده آن‌ها در این منطقه به‌هیچ‌وجه هدر نخواهد رفت و به سود تبدیل خواهد شد.

شما نیز اگر به دنبال راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری دارایی خود هستید حتماً پیش‌فروش‌های منطقه 22 دریاچه چیتگر را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهید و آن‌ها را بررسی نمایید. به‌این‌ترتیب نه‌تنها با پیش‌فروش می‌توانید به‌صورت اقساطی و با مبالغ کمتر ملک موردنظر خود را تهیه کنید بلکه خیالتان از پیشرفت روزبه‌روز و آینده درخشان این منطقه نیز راحت خواهد

 

نوشته فرزاد حسینی (مدیریت املاک دیار)

09129643798

 

 

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید