0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

 اجرای سازه فلزی



سازه فلزی به سیستم های ساختمانی می گویند که در آن از المان های عمودی و افقی که قاب ها را تشکیل می دهند  به کار گرفته می شوند و از فلز ساخته شده اند.
سازه فلزی تشکیل دهنده بدنه اکثر ساختمان ها می باشد که جنس این سازه ها از جنس فولاد و از تیر و ستون هایی که به صورت افقی عمودی به هم متصل شده اند تشکیل می‌شود که اسکلت به کمک همین ستونها تیر و ستون های ساختمان را پایدار نگه می دارد.
اجرای سازه های فلزی نسبت به سازه های بتنی بسیار سریع تر و ایمن تر انجام می شود چون این سازه ها در کارخانه تولید شده و زیر نظر تیم کنترل کیفیت هستند.
همچنین آرماتوربندی و قالب بندی در سازه های فلزی سریعتر از نوع بتنی آن صورت می گیرد.

مزایای استفاده از این سازه ها عبارتند از: صرفه‌جویی در وقت، مقاومت بالا در برابر نیروها، هزینه مناسب و سازگار با محیط زیست، دسترسی راحت به مصالح، مقاوم در برابر آفات، طول عمر بالا
برای اجرای سازه فلزی اول باید زمین مورد نظر را از نظر مقاومت بررسی کرده و همچنین آزمایش های لازم انجام شود و بعد از آن اقدام به اجرای سازه می‌کنیم.

مراحل اجرای سازه فلزی :

-ساخت فونداسیون: فونداسیون ها با استفاده از نقشه های سازه میلگرد گذاری شده و بتن ریزی می شود.

-ساخت ستون فولادی: قرار دادن این ستون ها باید با استفاده از دوربین های نقشه برداری قبل از مرحله ی بتن ریزی صورت گیرد.

-نصب تیرهای فلزی: اتصال بین تیر و ستون که با دو روش جوش و پیچ انجام میشود، تیرها دو نوع اصلی و فرعی دارند که بار تیرهای فرعی به اصلی وارد می شود.

-سیستم های سقف:سقف های تیرچه بلوک و عرشه فولادی که از نظر سازه ای عملکرد مشابه دارند به صورت یک طرفه بار را به تیر ها انتقال می دهند.


-سیستم بادبند: از بادبند ها برای مقاومت در برابر نیروهای وارده مانند زلزله و باد استفاده می شود که نیروی جانبی را به ستون منتقل می کنند.

- اجرای نازک کاری: این مرحله در سازه های فلزی و بتنی مشابه است که شامل عایق کاری، برق کاری، کانال کشی، کاشی کاری و... می باشد.

 

نوشته سمانه هراتیان ( مدیریت املاک دیار )

09129492477

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید