0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

بررسی زمین های چیتگر و مروارید شهر

مقدمه

آنچه در این مقاله گفته میشود پروسه گرفتن جواز و رعایت آیین نامه های شهرداری است .
و اگر پروژه ای این مراحل را طی نکرده باشد دلیل بر مشکل دار بودن آن نمیباشد و یک پروسه ای است که تمام پروژه ها باید آن مراحل را طی کنند تا شروع بکار کنند .ما در این مقاله مراحل گرفتن جواز و رعایت آیین نامه های شهرداری را برایتان توضیح میدهیم.

شاید خیلی از افراد به منطقه ۲۲ و رجوع کرده باشند و اصلی ترین سوال آنها این باشد که پروژه سالم باشد و دارای اعتبار باشد در و تاریخ موعود به اصطلاح بسازد و تحویل دهد.
سرعت ساخت و ساز و زمان تحویل مربوط به سازنده می باشد، تعاونی اجرا کننده ای که سرعت ساخت بالایی داشته باشد و تجربه ساخت به موقع و روزمه واقعی که بتوان به آن استناد کرد .
اما قبل آنکه یک پروژه شروع به کار کند و ما سرعت ساخت آن را بسنجیم باید در رابطه با زمین آن پروژه و ریشه آن تحقیق کنیم. 
چون زمانی پروژه از نظر شهرداری اجازه ساخت و ساز دارد که دارای جواز باشد و زمینی به قول معروف شسته رفته ای باشد .
 پس ما ابتدا این مطلب را بررسی میکنیم که چرا باید جواز ساخت گرفته شود .

 


 

جواز ساخت برای رعایت اصول آیین نامه های شهرداری (کاربری و تراکم ،بیمه کردن کارگران ، گرفتن وام ساخت و غیره) و همچنین پروانه ساخت نوعی سند است که اطلاعاتی در رابطه با بنا و سازه در اختیار ما قرار میدهد. مانند: مساحت زمینی که در آن پروژه در حال احداث است ، تعداد طبقات پروژه ، شماره پلاک ثبتی ملک ،کروکی زمین ،مهندس ناظر، مالک و غیره .
 

مراحل گرفتن جواز ساخت 


1. تشکیل پرونده :

ابتدایی ترین مرحله دریافت جواز تشکیل پرونده می باشد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت میتوان تشکیل پرونده داد.
همچنین در زمان تشکیل پرونده سند مالکیت ، و تسویه عوارض شهرداری را باید به همراه داشته باشد .


۲.  بازدید ازملک:

پس از تشکیل پرونده صدور بازدید از ملک توسط مسئولان شهرداری آغاز میشود .


۳. عدم قرارگیری در طرح تفضیلی شهرداری:

بررسی گزارش فنی ماموران که ملک مورد نظر در طرح تفضیلی شهرداری قرار نگرفته باشد.

 
۴.دستور نقشه:

که به طور دقیق متراژ واحد ها و مساحت اشغال شده ملک مشخص میشود .
 

۵.طراحی نقشه :

پس از دستور نقشه طراحی معماری نقشه واحد ها آغاز میشود .
 

۶. پرداخت عوارض شهرداری 
 

۷.تهیه مدارک و قرار داد:

 و در آخر تهیه مدارک پیش نویس و قرارداد بین مالک و ناظر می باشد، همچنین برگ سبز  که شامل معماری ،سازه ،برق، مکانیک و برگه تاییدیه نما و تاییدیه خاک  میباشد .

مراحل فوق ،مراحل اخذ جواز می باشد.

 

 
پس از تکمیل اطلاعات شرایط اخذ جواز ، هم اکنون به ماده و کمیسیون های که برای صدور جواز باید رعایت شود میپردازیم:


کمیسیون ماده ۷۷:

 

که مربوط به عوارض شهرداری می باشد که مانند عوارض حمل و نقل ،عوارض نوسازی و غیر باید پرداخت شود . و اگر بین مردم و شهرداری اختلافی بر سر عوارض پیش بیایید یک مرجع تشکیل میشود که آن مرجع کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری است .


کمیسیون ماده ۹۹ :


هرگاه تاسیسات و بناها خارج از اصول شهر سازی یا فنی و بهداشتی  مندرج در پروانه ساخت عمل کند به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع داده میشود. و ۱۰ روز برای توضیحات کتبی آنها مهلت داده می شود.


کمیسیون ماده ۱۲ :


ما انواع زمین در سطح کشور داریم .تشخیص زمین ها و تقسیم آنها به زمین های و اراضی بایر و دایر بر عهده کمیسیون ماده ۱۲ می باشد .


ماده ۱۰۰ شهرداری:


ماده ۱۰۰ شهرداری ، با بیان ساده تر به این نکته توجه میکند که  اگر کسی بدون توجه به پروانه ساخت و بدون اجازه شهرداری و بر خلاف مفاد پروانه و نقشه ماموران شهرداری باتوجه به کمیسیون ماده ۵ می توانند مانع آن شوند .


کمیسیون ماده ۵ :


این کمیسیون وظیفه رسیدگی به نگارش، تصحیح و تصویب طرح تفصیلی براساس طرح جامع شهری را بر عهده دارد. این کمیسیون معروف به کمیسیون تغییر کاربری می باشد .


کمیسیون ماده ۷ شهرداری :


وظیفه این کمیسیون، حفظ نگهداری و توسعه فضای سبز شهری است.
در این کمیسیون معمولاً اجازه قطع درختان با پرداخت جریمه نقدی یا حفظ آنها صادر می‌شود.


باتوجه به اطلاعاتی که داده شد و تطبیق به برج ها و پروژه های چیتگر به این نتیجه میرسیم که تمام ۵۴ برج های فاز ۱ مروارید شهر جواز ساخت خود را کسب کرده اند ،مگر اینکه زمان شروع عملیات اجرایی آنها گذشته باشد و جواز خود را می بایست تمدید کنند مانند :پروژ ه های مروارید بقیه الله ۲ ، پروژه برلیان ،پروژه k2 , پروژه وزرا ،پروژه ستایش ،پروژه هزاره سوم .


اما در فاز ۲ مروارید شهر و پروژهای در بلوار اردستانی خیابان دانش جواز آنها نیامده و کمیسیون ماه ۵ و ماده ۷ آنها تایید شده است .مانند : پروژه ستین ،پروژه رومنس ،پروژه یاران ، 

پروژه سران ۲ ،پروژه ماهور ،پروژه سپکو ،پروژه پلازا  و غیره .
 


ابتدا ما مفهوم افراز را برایتان توضیح میدهیم .

افراز عبارت است از جدا کردن سهم مشاع شریک یا شرکا و یا به عبارت دیگر افراز تقسیم مال غیرمنقول مشاع بین شرکا به نسبت سهم آنان .


با اطلاعاتی که داده ایم به این نتایج میرسیم که برای خرید مطمئن در پروژه های پذیره نویسی چیتگر باید ریشه و نوع زمین ،موقعیت زمین ، سازنده و رزومه واقعی سازنده ، و گفته های بر حسب واقعیت توجه داشته باشید. شما حتما باید قبل خرید در منطقه ۲۲ با فلسفه تعاونی ها آشناییت داشته باشید .


تعاونی به این معنی است که با هزینه اعضا زمین خریداری میشود و با هزینه اعضا ساخت انجام میگیرد و تنها تعاونی مسکن حق گرفتن ۱۹ تا ۲۰ درصد بالاسری دارد پس در نتیجه قیمت اکثر پروژه ها علی الحساب است و هرچه قدر هزینه شود با اعضا محاسبه میشود.

 

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید