0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

پروژه های سهامی چیتگر

تیم مشاورین املاک دیار برای ارائه اطلاعات در خصوص پروژه های منطقه ۲۲ از پذیره نویسی تا تحویل در خدمت شما عزیزان می باشد و شما می توانید برای خانه دار شدن و سرمایه گذاری حتی با کمترین نقدینگی ممکن و ورود به پروژه های پذیره نویسی با ما در ارتباط باشید.

ما بنا به خرید و فروش و نوسانات بازار به صورت تقریبی قیمت های معامله شده در هر ماه را در سایت دیار ۲۲ بارگذاری میکنیم و به صورت کامل می توانید اطلاعات خود را دریافت کنید یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
 

 

مقدمه

 

 

در گذشته وقتی صحبت از خرید ملک میشد خرید قطعه ای زمین یا خانه ی آماده ی سکونت و در بهترین حالت یک واحد آپارتمان آماده ی سکونت توی ذهن افراد میومد.

با افزایش قیمت ملک خرید خانه برای خیلی از افراد سخت شد به همین منظور برای این که بقیه ی اقشار هم توانایی خرید ملک پیدا کنند سازنده ها رویکردی به نام پیش خرید ملک را اتخاذ کردند.

پیش خرید به این صورت بود که سازنده یک زمینی را خریداری کرده و به تعداد واحد های موجود در نقشه ی ملک به افراد می‌فروختند و پرداخت وجه ملک بسته به مرحله ی ساخت قسط بندی میشد.

یعنی مثلا وجهی به عنوان پیش پرداخت،بعد از انجام گودبرداری مقداری دیگر و به همین ترتیب مبالغی تا اتمام پروژه از خریداران اخذ میشد.

به این ترتیب این نحوه ی خرید هم برای سازنده و هم برای خریدار سود دهی مناسبی داشت و مناسب سرمایه گذاری بود.

امروزه قیمت ملک چه به صورت آماده و چه به صورت پیش خرید سر به فلک کشیده و تورم زیادی داشته و باز هم خرید یک ملک چه برای سرمایه گذاری و چه برای سکونت برای خیلی از افراد جامعه سخت تر از قبل شده برای همین مسأله راه کار جدیدی رو سازنده ها پیش گرفتند که این راه کار پیش خرید سهامی میباشد.

در این نوع خرید لزوما شخص مجبور به خرید کل یک واحد نیست(هرچند که در صورت تمایل میتواند این کار را بکند)و خرید به صورت سهمی از ملک صورت میگیرد که اقشار مختلف با سطح بودجه های بیشتری را در بر میگیرد.

 

در این نوع خرید مبالغی به صورت اقساطی برای زمین تراکم،و بعد از گودبرداری اقساط ماهانه جهت ساخت پروژه از اعضا اخذ میگردد.

 

در این مقاله قصد داریم چند نمونه از پروژه های سهامی در منطقه ی ۲۲ تهران را با هم بررسی کنیم:

 

 

 

 

 سهام های بتاجا پهنه d :

 

اولین بخش سهام های ۲۰ و ۵۰ متری ارتش میباشد که به کارمندان و بازنشستگان ارتش تخصیص پیدا کرد و به ازای مبلغی این سهام به آنها اعطا شد و بنیاد تعاون ارتش مامور ساخت این پروژه ها در شهرکی به نام شهرک چیتگر شد .

 

شهرک چیتگر دارای ۴ پهنه میباشد که از A تا D نام گذاری شدند پهنه ی A و B ساخته شده یا در مراحل آخر و تحویل موقت جهت تجهیز کردن واحد به مالکان است و پهنه ی C و D در حال ساخت و ساز میباشد.

پروژه هایی که میتوان در آن ها انتخاب واحد کرد پروژه های کوهسار ، ساحل ،چشمه سار ،باران ،دریا ،آبشار ، نور و سایه هستند که همگی در پهنه ی D واقع شده اند.

برای این که شخص بتواند واحد کاملی در این پروژه ها داشته باشد باید حداقل ۱۱۰ متر سهام داشته باشد و با در اختیار داشتن این سهام و بعد از این که سازنده فراخوان انتخاب واحد را اعلام کرد افراد میتوانستند برای انتخاب واحد اقدام کنند.

خیلی از سهام داران تصمیم به فروش سهام های خود کرده و به این ترتیب سهام های ارتش در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

از مزایای این سهام ها میتوان به قطعی بودن قیمت آنها اشاره کرد و فقط مبلغ کمی برای سهم پارکینگ و انباری باقی میماند که برای هر واحد انتخاب شده مبلغ این بدهی مشخص و غیرقابل تغییر است که آن هم میتوان به صورت اقساط یا نقد پرداخت کرد.

 

 

 

 

پروژه ایران۲:

 

 

پروژه ی بعدی پروژه ی ایران۲ از سری ساخت های تعاونی به نام و قدرتمند سپاشهر میباشد که واقع در انتهای اتوبان همت در جنوب مروارید شهر میباشد.

سهام های پروژه ی ایران۲ به صورت ۳۰ متری به فروش میرسد و متراژ های ۹۰ تا ۱۲۰ را شامل میشود .

این پروژه دارای ۳ بلوک ۷ طبقه که ۵ط بقه مسکونی ۱ طبقه لابی و ۱ طبقه پارکینگ و انباری میباشد و به دلیل تراکم کم سرعت ساخت بالا نسبت به برج های بلند مرتبه مورد استقبال خریداران قرار گرفته از نظر ویو و منظره دید مناسبی به جنگل چیتگر و کوه های اطراف دارد و از نظر دسترسی هم،دسترسی مناسبی به اتوبان های همت و حکیم و تهران کرج را داراست و دسترسی محلی چند دقیقه ای به میدان تره بار،مرکز خرید و ...را دارد.

در حال حاضر مبلغ ۳۰۵ میلیون تومان برای زمین تراکم هر ۳۰ متر و مبلغ ۵۰ میلیون تومان حق امتیاز جمعا مبلغ ۳۵۵ میلیون به ازای هر ۳۰ متر باید پرداخت شود.

تحویل کامل پروژه از زمان گودبرداری ۳ الی ۴ میباشد.

 

 

 

پروژه زاگرس :

 

 

پروژه ی زاگرس از پروژه های ابنیه همت که سازنده ی پر رزومه ای میباشد و معروف ترین رزومه ی آن میتوان به برج لوکس لکسون اشاره کرد.

این پروژه ی مسکونی تجاری در رینگ دوم دریاچه در موقعیتی فوق العاده واقع شده و دید مناسبی به دریاچه را داراست.

سهام های زاگرس به صورت اصطلاحا ۳دانگ،شامل ۶۰ متر مسکونی و ۱۵ متر تجاری(که البته میتوان سهم مسکونی و تجاری را به صورت مجزا خرید و فروش کرد)میباشد.

پروژه ی زاگرس دارای ۲۸ طبقه میباشد که ۲ طبقه تجاری ۱ طبقه لابی ۴ طبقه پارکینگ و انباری و ۲۱ طبقه مسکونی که شامل متراژ های ۱۲۰ تا ۵۰۰ متر ضریبی از ۶۰ میباشد که واحد های ۵۰۰ متری در طبقات نهایی برج واقع است و واحد های پنت محسوب می‌شوند.

واریزی سهم مسکونی حدود ۱ میلیارد و واریزی سهام تجاری حدود ۵۰۰ میلیون تومان میباشد و حق امتیاز مسکونی و تجاری(تیر1402) به ازای هر سهم مسکونی حدود 650 تا ۷۰۰ میلیون و تجاری 500 تا ۶۰۰ میلیون بسته به رتبه ی سهم موجود میباشد.

اقساط ساخت مسکونی ۳۶میلیون و۴۰۰هزار تومان است و اقساط تجاری ۱۵ میلیون ۶۰۰هزار تومان  و تاریخ تحویل پروژه حدودا 4 سال آینده میباشد.

 

 

 

پروژه ستایش:

 

 

پروژه ی دیگری که میخواهیم مورد برسی قرار بدهیم پروژه ی ستایش میباشد که هم به صورت ۳ دانگ و هم ۶ دانگ خرید و فروش میشود.

این پروژه ۲۲ طبقه ای در مروارید شهر واقع شده و شامل ۱۸ طبقه مسکونی ۳ طبقه پارکینگ و انباری و ۱ طبقه لابی میباشد.

هر ۳ دانگ این پروژه معادل ۷۰ متر است و متراژ واحد های. آن ۱۴۰ متری است یعنی برای داشتن یک واحد کامل اعضا باید ۲ سهم ۷۰ متری تهیه کنند.

سازنده ی پروژه تعاونی انبوه سازی مسکن سپهر ستایش با مجوز رسمی به شماره ۴۲۰۶۱۴ از وزارت تعاون است.

 

 

 

 

پروژه شمیم:

 

پروژه ی بعدی پروژه ی شمیم رحمت ۳ یا نخل میباشد.

این پروژه متعلق به ارگان هوا فضای سپاه میباشد که در موقعیت فوق العاده کوهک واقع شده و داری ۴ برج به هم چسبیده است.

طراحی این برج در ۲۶ طبقه که ۲۱ طبقه ی آن مسکونی ۱ طبقه پارکینگ و انباری ۱ طبقه لابی و ۲ طبقه تجاری تفریحی میباشد.

سهام های پروژه به صورت پک های ۱۰ متری میباشد و متراژ های پروژه از ۱۱۰ متر تا ۲۵۶ متر شامل میشود.

قیمت امتیاز سهام های این پروژه روزانه است و باید استعلام روز گرفته شود و حدودا 100 میلیون واریزی داشته اند.  که هر ۱۰ متر ماهانه مبلغ ۴ میلیون تومان قسط دارد.

به دلیل کوچک بودن سهام ها این پروژه به خیلی مورد استقبال خریداران قرار گرفته و هر فرد بسته به میزان بودجه ی خود میتواند از این پروژه سهمی تهیه کند.

تاریخ تحویل پروژه سال ۱۴۰3 میباشد.

 

 

 

پروژه نارنجستان ۵ :

 

از جمله پروژه های پر طرفدار و با رزومه میتوان به پروژه ی نارنجستان ۵ واقع در شمال همت اشاره کرد.

این پروژه که از سری ساخت های تعاونی ابنیه آکام است،با رزومه ی درخشانی در دسترس عموم قرار گرفته از رزومه های این پروژه میتوان به نارنجستان ۱ و ۲ اشاره کرد که هر دو تحویل خریداران شده،نارنجستان ۳ در کنار نارنجستان ۵ در حال ساخت است که در سال آینده تحویل خریداران میگردد نارنجستان ۴ در مروارید شهر جنوبی در حال انجام فرایند ساخت میباشد.

پروژه دارای ۱۵ طبقه که ۱۱ طبقه ی آن مسکونی ۳ طبقه پارکینگ و انباری و ۱ طبقه لابی میباشد

نارنجستان ۵ در متراژ ۱۵۰ متری در همه ی واحد ها موجود است و سهام های آن ۲ دانگی معادل ۵۰ متر میباشد.

هر ۵۰ متر دارای ۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون واریزی و مبلق حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون حق امتیاز میباشد.

این پروژه با توجه به رزومه ی سازنده موقعیت بسیار مناسبی جهت سرمایه گذاری در منطقه ی ۲۲ را داراست و در آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت.

پروژه در حال حاضر گودبرداری شده و فوندانسیون طبقات منفی را هم انجام داده است.

 

 

 

پروژه بیسموت :

 

سازنده ی پروژه ی بیسموت تعاونی مسکن ایثارگران غرب میباشد که دور دریاچه واقع شده و دارای ۳۰ طبقه میباشد که ۱۸ طبقه ی آن اداری به صورت home office بوده و ۹ طبقه پارکینگ و انباری و ۳طبقه تجاری که شامل طبقه ی همکف اول و دوم میباشد.

شروع متراژ های واحد های اداری ۷۵ متر و تجاری ۲۵ متر میباشد. 

سهام های پروژه ی بیسموت به صورت پک  ۳ متر اداری و ۱ متر تجاری میباشد.

یعنی برای داشتن یک واحد اداری ۲۵ سهم مورد نیاز است.

اقساط ساخت به ازای هر ۳ متر اداری و ۱ متر تجاری ماهانه مبلغ ۴ میلیون تومان است.

این پروژه از لوکس ترین پروژه های منطقه ی ۲۲ خواهد بود و برندینگ مناسبی را دارد.

تحویل پروژه ۶۰ ماهه تخمین زده شده است.

 

 

 

 

پروژه شمشاد:

 

 

یکی دیگر از پروژه های منطقه ۲۲ پروژه ی شمشاد میباشد که متعلق به سازمان جنگل ها و مراتع کشور میباشد و سازنده ی آن سابیر بین الملل میباشد.

این پروژه در در ۷ بلوک ۱۶ طبقه که ۱۱ طبقه مسکونی ۴ طبقه پارکینگ و انباری و ۱ طبقه لابی در شمال اتوبان همت در شهرک شهید باقری واقع شده که در متراژ های ۶۵ تا۲۰۰ متر قابل عرضه میباشد.

هر ۱۰۰ سهم در این پروژه معادل حدود ۱۱ متر بوده که نقدینگی حدود 425 میلیون تومان را شامل میشود.

یعنی اگر شخصی بخواهد یک واحد ۶۵ متری تهیه باید ۶۰۰ سهم از پروژه را تهیه کند.

امتیازی که این پروژه دارد و شرایط خرید را برای افراد مختلف ایده‌آل میکند قیمت قطعی آن بوده به این معنی هیچ قسطی از خریداران بابت ساخت پروژه دریافت نخواهد شد.

از نظر پیشرفت یک بلوک در حال گودبرداری، یک بلوک اتمام گودبرداری، 2 بلوک فونداسیون و ستون های منفی 4، 3 بلوک دیگر هم سقف طبقه چهارم و سوم منفی انجام شده و کار با سرعت زیادی در حال پیگیری می باشد.

تاریخ تحویل این پروژه سال ۱۴۰۵ میباشد.

 

 

پروژه سپکو4 :

 

از دیگر پروژه های سهامی که با شرایط خرید مناسبی میتوان به آن ورود داشت پروژه سپکو 4 میباشد که به تازگی پذیره نویسی آن آغاز شده است که بصورت سهام های 30 متری میباشند که هر سهم 30 متری حدودا 350 میلیون نیازدارد و مرداد ماه 150 میلیون تومان قسط زمین تراکم دارد. متراژ واحدها 60_90_120 میباشد و پروژه در وردآورد شهرک 22بهمن واقع شده است. 

 

 

برای جمع بندی نهایی مطالب فوق با توجه به سلیقه ای بودن انتخاب پروژه نباید از فاکتور مهم تعاونی سازنده و شرکایی که در ساخت ملک دارند چشم پوشی کرد.

مهم ترین اصل در بحث پیش خرید تحویل به موقع پروژه و خوش قولی سازنده میباشد که ارزش پیش خرید یک ملک را تعیین میکند.

پیشنهاد میشود برای این که بتوانید بهترین پروژه از نظر رزومه ی سازنده موقعیت جغرافیایی ملک و ارزش سرمایه گذاری یا آینده نگری برای سکونت در منطقه ۲۲ از مشاورین ما کمک بگیرید.

 

 

نوشته شده توسط :

مشاور شما آقای جوان  09366652721

 

 

 

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید