0912 949 24 77  - 021 44 74 81 36
​​​​​​​021 44751513

بررسی و نحو خرید پروژه های ارتش و سپاه در چیتگر

 

تیم مشاورین املاک دیار برای ارائه اطلاعات در خصوص پروژه های منطقه ۲۲ از پذیره نویسی تا تحویل در خدمت شما عزیزان می باشد و شما می توانید برای خانه دار شدن و سرمایه گذاری حتی با کمترین نقدینگی ممکن و ورود به پروژه های پذیره نویسی با ما در ارتباط باشید.

ما بنا به خرید و فروش و نوسانات بازار به صورت تقریبی قیمت های معامله شده در هر ماه را در سایت دیار ۲۲ بارگذاری میکنیم و به صورت کامل می توانید اطلاعات خود را دریافت کنید یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
 

 

 

 

 

1.بررسی و تحلیل پروژه های ارتش در چیتگر:

 

 ساخت و ساز در منطقه 22 توسط تعاونی دژبان ارتش در تاریخ1379/9/8 در زمین های ده کن به نام شهرک امید دژبان شروع به فعالیت و ساخت کردند که این شهرک به مدت 3 سال تکمیل و تحویل اعضای تعاونی شد.

دژبان ارتش بعد از ساخت شهرک مسکونی امید دژبان شروع به ساخت شهرک سروناز و در ضلع شمالی دریاچه چیتگر کردند، به متراژ 135متر تحویل اعضا شد. C2BوC2Aشهرک سروناز در 2  فاز شروع به ساخت شد که در فاز اول این شهرک بلوک های  فاز دوم این شهرک در سال 1389 شروع به فعالیت کردند که شامل واحد های 2خواب در متراژ های 75 الی 90 متر برای اعضا تعاونی به صورت اقساطی واگذار و پس از تکمیل تحویل اعضا این تعاونی شد.

امید دژبان 2 پروژه ی دیگری در محدوده ی دریاچه چیتگر دارد به نام پروژه ترنج در 2 بلوک واقع در میدان ساحل ابتدای خیابان جوزانی که در دست ساخت میباشد و تحویل بلوک های پروژه ترنج 2 ساله میباشد که در متراژهای 78 الی 130 متر میباشد.

 

محبوبیت اصلی ارتش در منطقه22 زمانی پدیدار شد که بنیاد تعاون ارتش زمین های ارتش در بلوار پژوهش که زمانی پادگان این ارگان بود شروع به کلنگ زنی کردند با نام شهرک مسکونی امام رضا که بعد ها به نام شهرک چیتگر تغییر کرد شامل 5 فاز مسکونی میباشد.

 

فاز اول این شهرک به نام پهنهa بوستان که شامل بلوک های پامچال و ارکیده در قالب 22 بلوک در سال 1391  توسط شرکت عمران ابشار اسپادانا پیمانکار ارتش شروع به ساخت شد و از سال 1393 الی 1398 این پهنه تکمیل شد.

 

فاز دوم این شهرک به نام پهنه b سروستان در قالب 15 برج مسکونی 30 طبقه شروع به ساخت شد که به صورت سهام های 33 و 63 متر به کارمندان ارتشی واگذار شد.

پهنه سروستان بلوک های جی 1 2 3 4 در ابتدا تکمیل و تحویل اعضا شدند و بعد از ان بلوک های بی 1 و 3 در صدد تحویل شدند و بلوک های ان 1 تا 6 و دی1 تا 3 در دستور ساخت قرار گرفتند که مدت زمان تحویل این بلوک ها 3 الی 5 سال در نظر گرفته شده است که پیمانکار ساخت این مجموعه شرکت عمران ابشار اسپادانا میباشد.

 

فاز سوم این شهرک به نام پهنهc نارنجستان شهرک چیتگر به تعاونی های زیر مجموعه بنیاد تعاون واگذار شد که این تعاونی ها شامل تعاونی پدافند هوایی ارتش ، تعاونی نیروی دریایی ارتش ، تعاونی نیروی هوایی ارتش و تعاونی نیروی زمینی ارتش میباشد.

این پهنه شمال 8 بلوک مسکونی 33 و 42 طبقه میباشد.

 

سازنده ی پهنه ترنجستان توسط خوده تعاونی های مربوطه میباشد که هر بلوک با توجه به تعاونی ی خود در حال تکمیل سازه های خود هستند.

 

پهنه چهارم شهرک چیتگر به نام پهنه dطبیعت در سال 1398 شروع به واگذاری به اعضای ارتشی شد و از سال 1400 توسط شرکت ارشام شروع به ساخت شده است این پهنه شامل 23 بلوک مسکونی 25 طبقه در قالب واحد های 110 الی 120 متری 2خوابه میباشد.

پهنه پنجم این شهرک به نام پهنه ترنجستان سامل 4 بلوک مسکونی میباشد که تا امروز هنوز به اعضا واگذار نشده است و قابل خرید و فروش نیست.

 

 

 

 

2.بررسی و تحلیل پروژه های سپاه در چیتگر:

 

شروع ساخت وساز سپاه در منطقه 22 از سال 1380 با شهرک نمونه سپاه شروع شد این شهرک در شمال دریاچه چیتگر در مدت زمان 3 سال ساخته و تحویل اعضا شد.

پس از شهرک نمونه سپاه تعاونی های وابسته به سپاه شروع به ساخت شهرک مسکونی شهید باقری در ضلع شمالی اتوبان شهید خرازی رو به روی دریاچه چیتگر کردند.

پروژه بعدی که سپاه در منطقه22 شروع به ساخت کرد به نام شهرک مسکونی یاس در قالب اپارتمان های 4 طبقه ساخته و تحویل اعضا پاسدار این تعاونی شد.

معروفیت تعاونی های سپاه و منطقه 22 زمانی پدیدار شد که مجتمع مسکونی پارسا و مجتمع تجاری اداری ارتمیس در رینگ شمالی دریاچه چیتگر همزمان با ساخت دریاچه چیتگر توسط شهرداری منطقه22 شروع به کار شد و در مدت زمان 30 ماهه مجتمع مسکونی پارسیا توسط اتحادیه نمونه رسا تکمیل و تحویل اعضا شد.

مجمتع تجاری اداری ارتمیس هم اکنون در دست ساخت میباشد که با مشارکت شرکت نیکان سازه سدید در حال انجام فعالیت عمرانی میباشد.

پروژه ی مسکونی بعدی که تعاونی های سپاه پس از مجتمع مسکونی پارسیا شروع به ساخت کردند در ضلع غربی میدان دریاچه و دریاچه شهدای خلیج فارس به نام شهرک مسکونی باقری 2 که بعد ها به نام مجتمع مسکونی آسمان نام گذاری شد.

مجتمع آسمان شامل 22 بلوک 21 طبقه میباشد که اکثر واحد های جنوبی این مجموعه ویو زیبا دریاچه چیتگر را دارند

 

اخرین پروژه انبوه سازی سپاه در منطقه 22 به نام شهرک مسکونی خرازی در بلوار اردستانی در قالب 44 بلوک مسکونی 20 الی 25 طبقه ساخت و تحویل اعضا شد.

4 بلوک شهرک مسکونی خرازی که متعلق به تعاونی رزمندگان سپاه میباشد در دست ساخت میباشد و مقرر است که این 4 بلوک در سال 1405 تحویل اعضا گردد

تعاونی مسکن هوافضای سپاه در منطقه 22 اوازه ی خاصی دارد پروژه هایی به نام شهرک زیتون ، برج ترنج ، برج امپریال و پروژه ی در حال ساخت شمیم رحمت 3 یا برج نخل از سازه های این تعاونی میباشد.

 

 

 

 

3. چرا تعاونی های سپاه و ارتش در چیتگر محبوبیت زیادی بین خریداران و سرمایه گذاران دارد.

 

مهم ترین رکنی که باید دقت کرد اینکه تعاونی های سپاه و ارتش و زیر مجموعه های این تعاونی ها همگی دولتی به حساب می اید.

تعاونی های دولتی همگی فقط برای اعضا خود واحد میسازند و فروش ازاد ندار این به معنی است که این تعاونی ها به فکر کسب سود از جنب ساخت ساز نیستند ، همین امر باعث میشود که خریداران و سرمایه گذاران حاظر به خرید امتیاز اعضایی که قصد فروش امتیاز خود را دارند شوند.

رکن بعدی این است که این تعاونی ها به دلیل دولتی بودن از سوبسید های خاصی بهره مند هستند مانند:

  • 1. تسریع در زمان برای دریافت مجوز های لازم از شهرداری مربوطه
  • 2.استفاده از ماشین الات صنعتی که متعلق به تعاونی یا ارگان مربوطه هست ( بدون هزینه خرید این ماشین الات)
  • 3.رایگان یا کم هزینه بودن هزینه ی تراکم به دلیل مالکیت زمین ها که زمانی پادگان های این ارگان ها بوده است.

نکته ی بعدی که خیلی بهش توجه شده این است که چون هدف این تعاونی ها ساخت واحد برای کارمندان و خانواده هایشان است این تضمین را به خریداران میدهد که پروژه مربوطه به موقع و سر تایم تحویل اعضا میشود.

 

به قول معروف خرید از تعاونی های دولتی بدون ریسک بوده و خریداران با خیال راحت سرمایه خود را به این تعاونی ها مسپرند.

 

 

4.بررسی قیمت های پروژه های ارتش و سپاه و شرایط پرداخت های آن:

 

 معروف ترین پروژه هایی که امروزه رو بورس هستند پروژه مسکونی شهرک چیتگر متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران و پروژه مسکونی شهرک خرازی متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران میباشد

 

شهرک مسکونی چیتگر تا به امروز 1 فاز ان تحویل شده به نام برج های پامچال و ارکیده با قیمت پایه متری 70 به بالا ( اذر 1402)

فاز دوم این شهرک که 5 برج آن تا به امروز تحویل شده قیمت پایه از متری 75 به بالا ( آذر 1402 )میباشد.

 

فاز دوم شهرک چیتگر به نام پهنه بی یا پهنه سروستان پیش فروش های این واحد ها به صورت قیمت قطعی تسویه شده با طبقه و واحد مشخص به فروش میرسد که رنج قیمتی این بلوک ها از متری 35 به بالا (آذر 1402) میباشد.

 

فاز سوم این شهرک به نام پهنه سی یا پهنه نارنجستان متعلق به تعاونی های زیر مجموعه ی بتاجا میباشد که این شهرک به دو صورت فروش دارد که 2 مورد به صورت قیمت قطعی میباشد.

 

1.فروش به صورت تسویه شده با انتخاب طبقه و واحد در پروژه های تعاونی نیروی زمینی ارتش ( بلوک های نارنج 1 ، 2 ،7 و 8 ) و برج h2 نیرو هوایی  ارتش ( بلوک نارنج 6 )  

 

2. فروش به صورت اقساطی که یک مبلغ مشخص با توجه به متراژ و طبقه به صورت پیش پرداخت الباقی به صورت اقساط 3 ساله تا زمان تحویل که شامل بلوک های پدافند هوایی ارتش ( نارنج 4 و 5 ) و نیروی دریای ارتش برج مرجان ( نارنج 3 ) میباشد.                         

 

پروژه مسکونی شهرک شهید خرازی که متعلق به سپاه پاسداران میباشد واحد های تحویل شده و اماده سکونت رنج قیمتی پایه از متری 60 به بالا (اذر 1402 ) میباشد

4 بلوک این مجموعه به صورت نیمه کاره میباشد در بازده زمانی تحویل 2 ساله که متعلق به تعاونی مسکن رزمندگان سپاه میباشد

خرید و فروش در این 4 بلوک به صورت خرید امتیاز و واریزی میباشد و الباقی مبلغ به صورت اقساط تا زمان تحویل قیمت تمام شده این بلوک ها به صورت میانگین متری 50 میلیون ( اذر 1402 ) میباشد.

همچنین تعاونی مسکن هوا فضای سپاه در بلوار علوم فنون منطقه 22 پروژه ی شیم رحمت 3 ( نخل ) در حال انجام فعالیت عمرانی میباشد که تحویل این پروژه 3 سال پیش بینی شده.

شرایط خرید در پروژه شمیم رحمت 3 به صورت سهامی میباشد

که هر سهم معادل 10 متر مسکونی است ، قیمت خرید هر سهم شمیم رحمت معادل میانگین متری 55 میلیون و اقساط هر 10 متر مسکونی 4میلیون ماهیانه میباشد.

 

 

5.بررسی تعاونی های سپاه و ارتش در انبوه سازی و ساخت تک برج در منطقه 22

 

پروژه های انبوه سازی شده توسط ارتش و سپاه در منطقه22 با تفاوت هایی دارند.

به طور مثال اگر بخواهیم شهرک چیتگر را با شهرک خرازی مقایسه کنیم اختلاف های زیادی با یکدیگر دارند.

پروژه شهرک چیتگر محبیبت بیشتری بین خریداران و سرمایه گذاران ملکی داشته به خاطر وجود تنوع متراژ از 65 متر تا 400 متر ولی در پروژه شهرک خرازی حق انتخاب برای خریداران کم است به دلیل اینکه تمامی واحد ها 2 خواب و متراژ 100 الی 130 متر دارد.

به روز تر ساخته شدن این شهرک و رعایت فاصله ی بین بلوک ها به صورتی که تمامی واحد ها دارای ویو زیبا و بدون مشرف اند.

ولی در پروژه شهرک خرازی فاصله ی بین برج ها کمتر بوده به دین صورت است که فقط 8 بلوک خرازی دارای ویو بدون مشرف هستنتد و مابقی بلوک ها مشرف دارند.

امکانات تکمیل تر در شهرک چیتگر از جمله لابی مجلل سالن اجتماعات برای برگذاری مراسم و جشن ها سالن ورزشی مخصوص بانوان و اقایان ، مهد کودک ، ولی در پروژه شهرک خرازی امکانات کم تری دارند، داشتن لابی ساده و نبود سالن اجتماعات و سالن ورزشی مخصوص بلوک.

 

به طور کلی در انبوه سازی ارتش از سپاه با کیفیت تر ساخته و از نظر قیمتی هم ارتش قیمت بالایی دارد.ولی سپاه تک برج های لوکس بدون نمونه در منطقه دارند که جز گرون ترین برج های منطقه است.

مانند مجتمع مسکونی خاتم در میدان المپیک ، مجتمع مسکونی امپریال در بلوار علوم فنون و برج ترنج در بلوار کوهک ولی تک برج های ارتش کیفیت اکنومی دارد مانند برج های سروناز شمال دریاچه چیتگر.

 

 

6.بررسی و تحلیل سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در پروژه های ارتش و سپاه

 

چنانچه قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید پیش خرید های سپاه به دلیل سرعت ساخت بالا و شرایط پرداخت اقساطی مناسب تر است و ارزش افزوده های زیادی که به دلیل سرعت ساخت بالا دارند.

 

خرید در پروژه های ارتش به دلیل اینکه تسویه شده هستند و میبایست کل مبلغ را نقد پرداخت کنید برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است زیرا سرمایه گذار از بابت انتخاب طبقه و افزایش قیمت ساخت خیال راحتی دارد و همه ی این مسائل در زمان خرید مشخص میشود با وجود جریمه دیرکرد هایی که ارتش برای اعضا در قرارداد ها قید کرده خریدار با اسودگی خاطر خرید میکند و در صورت دیرکرد تحویل بنیاد تعاون ارتش جریمه دیرکرد را به صورت روزشمار به اعضا واریز میکند

 

سخن اخر : کیفت ساخت ارتش بهتر ولی سرعت ساخت پایین دارند.

سرعت ساخت بالا در سپاه ولی کیفیت اکونومی.

 

 نوشته شده توسط

مشاور شما آقای محمد فتحی

09120703506

 

 تیم ما با ۱۲ سال سابقه در امر پیش خرید و پیش فروش و بررسی و اعتبار سنجی پروژهای در حال احداث، متشکل از بهترین و مجرب ترین مشاوران همراه شما در امر خرید و فروش هستیم
ما با بهره گیری از تجربه خود تنها مشاور و راهنما و همرا شما می باشیم . تا همراه شما بهترین گزینه را برای خانه دار شدن انتخاب کنیم

​ما با ارائه مقالاتی در زمینه املاک پیش فروش در منطقه 22 تهران سعی داریم به بهگزینی انتخاب های شما کمک کنیم تا بتوانید با

آگاهی بیشتر در این مسیر قدم بگذارید و چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در حیطه سکونت بهترین انتخاب را داشته باشید 
​​​​​​​
می توانید مقالات ما را در این صفحه دنبال کنید

باتشکر از حسن انتخاب شما


با مقالات املاک دیار همراه باشید برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

 مشاورین املاک دیار ، در راستای کمک به بهگزینی انتخاب های شما در خدمتتان هستند

سبد خرید